روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

امکان شنای گردشگران در سه نقطه ساحلی گلستان

با ایجاد پلاژ ویژه شنا در شهرستان های ساحلی استان گلستان، امکان شنا برای گردشگران تابستانی در این استان فراهم شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۱۶۹
امکان شنای گردشگران در سه نقطه ساحلی گلستان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون ورود گردشگران به استان گلستان از رونق بسیار خوبی برخوردار است و اکثر گردشگران ورودی به استان گلستان جهت استفاده از امکانات گردشگری دریایی به نوار ساحلی استان وارد می شوند.
ابراهیم کریمی با بیان اینکه در این میان گردشگری در شهرستان های بنادر ترکمن و گز از رونق بیشتری برخوردار است، تاکید کرد: درسواحل این شهرستان ها طی سالهای گذشته زیرساختهای گردشگری فراهم شده است و تکمیل این زیرساختها نیز همچنان ادامه دارد.
وی همچنین به ایجاد امکان شنا برای گردشگران در نوکنده، بندر ترکمن و بندر گز اشاره کرد و گفت: با مشارکت شهرداری ها در این شهرستان های ساحلی پلاژ ویژه شنا ایجاد شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، ایجاد پلاژ شنا و استقرار ناجیان غریق در این پلاژها علاوه بر افزایش ایمنی باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری در نوار ساحلی استان نیز خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های بالای این استان در زمینه توسعه گردشگری دریایی، توجه به این بخش از گردشگری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اسکان گردشگران ورودی به استان گلستان گفت: هم اکنون تعداد 19 هتل، 12 مهمان پذیر، چهار هتل آپارتمان، هشت پانسیون، 41 خانه مسافر، دو اقامتگاه بوم گردی در نقاط مختلف استان گلستان آماده خدمات رسانی به گردشگران هستند.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین امکان اقامت گردشگران در خانه های روستایی متناسب با طبیعت گردی فراهم شده است .
کریمی تاکید کرد: بر این اساس و طبق برآوردهای صورت گرفته، آمادگی اسکان 80 هزار نفر گردشگر در استان گلستان در طول ایام تابستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از گردشگران تمایل به اسکان در نوار ساحلی استان دارند، گفت: در همین راستا نیز برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با مراکز اقامتی و مهمانسراهای فعال در نوار ساحلی استان، تلاش شده تا مشکلی برای اقامت گردشگران وجود نداشته باشد.
وی همچنین از وجود کمپینگ های اقامت موقت در برخی از نقاط ساحلی استان گلستان خبر داد و گفت: امیدواری بتوانیم بهترین خدمات را در بخش های مختلف به گردشگران ارائه دهیم .
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: نظارت بازرسان اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از عملکرد واحدهای خدماتی و اقامتی استان همواره صورت خواهد گرفت.
کریمی همچنین از برگزاری جشنواره های فرهنگی و نیز نمایشگاه های صنایع دستی در نقاط مختلف استان گلستان در ایام تابستان خبر داد.
وی در ادامه گفته های خود به اجرای پروژه های متعدد در راستای ایجاد امکانات گردشگری در استان گلستان اشاره کرد و گفت: در این میان پروژه گلستان خزر در شهرستان بندر گز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از این پروژه گردشگری، شاهد تحولی بزرگ در بحث گردشگری در نوار ساحلی استان به ویژه در بندر گز خواهیم بود.
کریمی از علاقه مندی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در استان گلستان خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز حمایت خود را از بخش خصوصی در راستای ایجاد انواع امکانات گردشگری انجام خواهد داد.
برچسب ها: شنا پلاژ
ارسال نظرات
آخرین اخبار