روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

باز هم زیان سنگین؛ این بار در کشتیرانی مرسک

شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک در نیمۀ نخست سال جاری میلادی به موجب کاهش نرخ بار کانتینری و قیمت نفت، شاهد کاهش بی سابقۀ 87 درصدیِ سود خود بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۱۵۰
باز هم زیان سنگین؛ این بار در کشتیرانی مرسک
به گزارش گروه بین الملل مانا، سود حاصل برای کشتیرانی مرسک در بازۀ زمانی ژانویه- ژوئن 2016 میلادی در حالی به رقم 342 میلیون دلار رسید که در مدت مشابه سال گذشته این رقم دو میلیارد و 660 میلیون دلار ثبت شده بود.
بر اساس این گزارش، درآمد شرکت از 21 میلیارد و هفت میلیون دلار در شش ماه نخست سال 2015 میلادی به 17 میلیون و 400 میلیون دلار در سال 2016 میلادی کاهش یافت؛ این درحالیست که هزینه های عملیاتی به موجب کاهش قیمت سوخت و تمرکز بر کارآمدی قیمت ها روند نزولی داشت و به رقم یک میلیارد و 800 میلیون دلار رسید.
این گزارش در ادامه به درآمد حاصل از تجارت کانتینری حمل خودرو در خط کشتیرانی مرسک در شش ماه نخست سال جاری میلادی اشاره کرد و افزود: خط کشتیرانیِ مرسک زیان 114 میلیون دلاری را درحالی تجربه کرد که در مدت مشابه سال 2015 میلادی یک میلیارد و 220 میلیون دلار سود از این بخش کسب کرده بود.
بر همین اساس، با وجود سود اندک بخش نفتیِ مرسک که متاثر از میانگین پایین قیمت نفت است، در نیمۀ نخست سال 2016 میلادی این رقم به 102 میلیون دلار رسید. همچنین، سود حاصل در بخش حفاری مرسک 386 دلار را تجربه کرد. واحدهای دیگر مرسک از جمله ترمینال های APM و خدمات کشتیرانی APM هر کدام به ترتیب شاهد سود 220 و 31 میلیون دلاری در نیمۀ نخست سال جاری میلادی بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار