روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

افزایش واردات LNG به پاکستان

وزارت منابع طبیعی و نفت پاکستان از افزایش واردات گاز طبیعی مایع به حجم 103 میلیون و 864 هزار و 259 mmbtu از ماه جولای سال 2015 میلادی تاکنون خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۰۸۱
افزایش واردات LNG به پاکستان
به گزارش گروه بین الملل مانا، با وجود نیاز پاکستان به ارتقاء توانایی های تامینِ واردات LNG و قراردادهای کوتاه/بلند مدت در قالب مزایده های رقابتی میزان واردات این سوخت به 103 میلیون و 864 هزار و 259 mmbtu رسید. 
بر اساس این گزارش، وزارت منابع طبیعی و نفت پاکستان اعلام کرد: امروزه، اقتصادِ در حال ظهور موجب شده است تا LNG بخش جدایی ناپذیر سبد انرژی به حساب آید و بر همین اساس کشورهایی چون چین، کره، ژاپن، هند، تایلند، اندونزی، اتحادیه اروپا و برزیل معتقدند که سوخت LNG در اقتصاد کشورشان بعنوان بخش ضروریِ سبد انرژی نقشی بسیار اساسی دارد.
این گزارش در ادامه و ضمن اشاره به قرارداد 15 سالۀ واردات گاز از قطر به پاکستان در سال گذشتۀ میلادی افزود: به موجب این قرارداد قطر 3.75 میلیون تن در سال سوخت LNG را وارد پاکستان می کند. با این حال، تولید کلیِ گاز کشور تقریبا چهار میلیارد bcfd است در حالی که تقاضا به هشت میلیارد bcfd می رسد و حاکی از شکاف بین عرضه و تقاضا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار