۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

انتقاد نماینده ماهشهر از تعطیلی گمرک هندیجان

نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی از تعطیلی گمرک بندر هندیجان انتقاد کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۰۱۳
انتقاد نماینده ماهشهر از تعطیلی گمرک هندیجان
علی گلمرادی در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: از ابتدای امسال تاکنون واردات و صادرات در  گمرک هندیجان متوقف شده و فعالیت اقتصادی چندانی در آن صورت نگرفته است.
وی گفت: بخشی از کالاهای ملوانی نیز در گمرک بندر هندیجان بلاتکلیف بوده و اجازه ترخیص به صاحبان کالاهای ته لنجی یا ملوانی داده نمی شود.
وی با ابراز ناخرسندی از تعطیلی گمرک هندیجان و ناخرسندی ساکنان این شهر بندری از این موضوع خواستار از سرگیری فعالیت گمرک بندر هندیجان شدند .
گلمرادی با بیان اینکه مقادیر زیادی  کالای ته لنجی در گمرک هندیجان بلاتکلیف مانده است اظهار داشت: تعطیلی گمرک سبب تشدید معضل بیکاری در منطقه خواهد شد.
نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به عنوان نماینده مردم موضوع تعطیلی گمرک بندر هندیجان را در تهران پیگیری خواهد کرد.
در چند ماه اخیر تعدادی از صاحبان شناورهای تجاری و کالای ته لنجی که کار و کسب آنها از رونق افتاده به سمت صید غیرمجاز روی آوردند.
گفته می شود در گمرک بندر شادگان نیز مقادیر زیادی در محوطه باز گمرک و بندر تلنبار شده و اجازه ترخیص به آنها داده نمی شود.
در همین حال ناظر گمرکات خوزستان به خبرنگار مانا گفت : چنانچه کالای ملوانی بر اساس سقف و فهرست تعیین شده وارد گمرک شود نسبت به ترخیص و انجام تشریفات قانونی اقدام خواهد شد.
محمدرضا جعفری بر مبارزه با معضل قاچاق تاکید کرد و افزود: چنانچه کالای ملوانی بیش از سقف غیرمجاز باشد آن کالا قاچاق محسوب می شود.
وی تائید کرد که مقادیری کالای ته لنجی در واحدهای گمرکی ترخیص نشده است.
برچسب ها: هندیجان گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار