روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

صیادان ویتنامی به احداث ترمینال بندری اعتراض کردند

صدها صیاد در بندر کوچکی در ویتنام برای نشان دادن نارضایتیِ خود نسبت به ساخت ترمینال جدیدی با هدف صادرات سیمان اعتراض کردند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۹۸۴
صیادان ویتنامی به احداث ترمینال بندری اعتراض کردندبه گزارش گروه بین الملل مانا و رسانه های محلیِ ویتنام، صدها صیاد در اعتراض به برنامۀ توسعۀ دولت برای احداث یک ترمینال بندری از سوی گروه سیمان Vissai ویتنام به میدان رفته و مورد ضرب و شتمِ پلیس قرار گرفتند و برخی نیز برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
این گزارش ادامه داد: گروه Vissai که یکی از بزرگترین شرکت های صادرات سیمان است در ماه فوریه از بانک دولتی BIDV برای ساخت ترمینال در بندر ویتنامی وام گرفت. احداث این ترمینال، ظرفیت صادرات روزانه چهار میلیون تن را به همراه خواهد داشت.
این گزارش با اشاره به پیشنهاد دولت به صیادان برای پرداخت خسارت افزود: صیادان معتقدند که وجود این ترمینال موجب بروز مشکلاتی برای امرار معاش آنان خواهد شد. از این رو، پیشنهاد پرداخت خسارت 200 تا دو هزار دلاریِ دولت را بسته به سایز شناورهای صیادی نپذیرفتند.
گفتنی است، گروه Vissai سالانه صادرات میلیون ها سیمان در قالب پنج طرح را مدیریت می کند. رئیس این گروه صادراتی در سال گذشته هدف خود و گروه را ارتقاء ظرفیت تولید، کیفیت و زمان بندی تحویل اعلام کرد. همچنین، به سرمایه گذاری در تسهیلات جدید بندری و افزایش ظرفیت صادراتیِ پیرو آن اشاره کرده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار