۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

رونق کلوپ های دریایی در نوار ساحلی مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از رونق برگزاری جشنواره های ساحلی در این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۹۲
رونق کلوپ های دریایی در نوار ساحلی مازندران
دلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ورود حجم انبوهی از گردشگران به نوار ساحلی استان مازندران اظهار داشت: گردشگری ساحلی و دریایی در نوار ساحلی مازندران در مرداد ماه به اوج خود رسیده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه بیان کرد: با آمادگی کامل تمام واحدهای اقامتی استان مازندران به ویژه در شهرستان های ساحلی، مشکلی برای اسکان مسافران و خدمات رسانی مناسب به آنها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه امکان شنا برای گردشگران در طرح های سالم سازی تحت مدیریت بخش خصوصی در شهرستان های ساحلی فراهم شده است، خاطرنشان ساخت: نظارت بر عملکرد این طرحهای سالم سازی از سوی استانداری انجام می شود.
بزرگ نیا اظهار داشت: زمانی که دریا طوفانی است و امکان شنا برای گردشگران وجود ندارد، آنها می توانند از سایر تفریحات دریایی نظیر جت اسکی و قایق سواری که توسط کلوپ های دریایی فعال در نوار ساحلی مازندران ارائه می شود، استفاده کنند.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: هم اکنون استفاده از جت اسکی در کلوپ های استان بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و همین امر به فعالیت این کلوپ ها رونق خاصی بخشیده است.
وی به برگزاری انواع جشنواره های تفریحی و فرهنگی در طول نوار ساحلی استان مازندران در ایام تابستان خبر داد و گفت: این جشنواره ها بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، این همکاری ها ازسوی فرمانداری ها و با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان های ساحلی استان برگزار می شود که باعث ایجاد فضای مفرح و نشاط آور برای گردشگران در سواحل استان شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران یادآور شد: از جمله این جشنواره ها که بسیار مورد استقبال واقع شده اند، می توان از جشنواره بادبادک ها و مجسمه های شنی نام برد که با برگزاری مسابقات بین گردشگران، جوایزی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی به برگزاری نخستین جشنواره سفر ایرانی در رامسر در اوایل مرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: این جشنواره به میزبانی مازندران و با شرکت استان‌های گیلان، گلستان و قزوین در شهر رامسر برگزار شد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ایام برگزاری جشنواره بیش از 11 هزار نفر گردشگر وارد شهرستان ساحلی رامسر شدند.
وی نقش برگزاری این جشنواره را در رونق هر چه بیشتر گردشگری به ویژه در سواحل غربی استان مازندران را بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: در این جشنواره غذاهای محلی استان‌های مازندران، گیلان، قزوین و گلستان معرفی شدند.
بزرگ نیا رامسر را شهر برتر گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: این شهرستان ساحلی با زیبایی های منحصر به فردش قابلیت زیادی در رونق هر چه بیشتر گردشگری دریایی و ساحلی در شمال کشور دارد.
وی در ادامه سخنان خود یکی از امکانات تفریحی ایجاد شده در استان مازندران طی سالهای اخیر را راه اندازی، رفتینگ در رودخانه هراز عنوان کرد.
این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه این ورزش توسط بخش خصوصی مدیریت می شود،خاطرنشان ساخت: این تفریح رودخانه ای بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد:متاسفانه امکان راه اندازی رفتینگ هم اکنون در سایر رودخانه های استان وجود ندارد اما اگر شرایطی فراهم شود که بتوانیم در سایر رودخانه های استان این ورزش را راه اندازی کنیم، بدون شک شاهد توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری مازندران و شمال کشور خواهیم بود.
برچسب ها: سواحل مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار