۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

پیش بینی تولید 20 هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ضمن اشاره به واردات مولدین میگوی SPF از کشور هاوایی و جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع پرورش میگو، گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 20 هزار تن میگوی پرورشی در پنج استان ساحلی کشور تولید شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۷۸۴۸
پیش بینی تولید 20 هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری حسینعلی عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه ذخیره سازی در مزارع پرورش میگو استان های ساحلی همچنان ادامه دارد، بیان داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده تاکنون بیش از پنج هزار هکتار مزرعه پرورش میگو زیرکشت رفته است.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه توسعه پرورش میگو در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است، عنوان کرد: پیش بینی می شود درنهایت امسال شاهد زیر کشت رفتن هفت هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در کشور باشیم.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، امسال مزارع چابهار در استان سیستان و بلوچستان، گمیشان در استان گلستان، چوئبده در استان خوزستان و استان های بوشهر و هرمزگان همچون سالهای گذشته به امر پرورش میگو خواهند پرداخت.
وی در ادامه گفته های خود به پیش بینی افزایش میزان تولید میگوی پرورشی امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته نیز هفت هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در مجموع پنج استان مذکور زیر کشت رفته بود که در نهایت 18 هزار و 500 تن میگوی پرورشی طی سال گذشته تولید شد.
عبدالحی با اشاره به اینکه پیش بینی می شد رقم تولید میگوی پرورشی در سال گذشته به بیش از 20 هزار تن برسد، دلیل عدم تحقق آن را شیوع بیماری لکه سفید در برخی از مزارع پرورش میگوی استان های بوشهر و خوزستان اعلام کرد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اقدام مهم صورت گرفته در سال جاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع میگو، واردات مولدSPF از کشور هاوایی است، گفت: این اقدام توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و با حمایت سازمان شیلات ایران صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: این گونه وارداتی میگو متعلق به کشور هاوایی در مقایسه با مولدینی که سال گذشته در مزارع پرورش میگوی کشور تولید شدند، ضمن مقاومت بیشتر در مقابل بیماری، از رشد و کیفیت به مراتب بیشتری برخوردار هستند.                                                 
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: هم اکنون این گونه وارداتی مقاوم در برابر بیماری در بین تمام مزارع پرورش میگوی پنج استان ساحلی که پرورش دهندگان میگو در آن فعالیت دارند، توزیع شده است.                                                    
وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع میگو، پیش بینی می شود امسال بیش از 20 هزار تن میگوی پرورشی تولید شود که این آمار در مقایسه با آمار تولید سال گذشته به لحاظ وزنی حدود دو هزار تن رشد خواهد داشت.
عبدالحی در خصوص وضعیت پرورش میگو در استان گلستان گفت: این استان تنها استان شمالی محسوب می شود که نسبت به پرورش میگو در آن اقدام شده است.                                                                                
وی به استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی از تولید میگو در استان گلستان اشاره کرد و گفت: مراحل فراوری و بسته بندی میگو در این استان نیز انجام می شود که کمک زیادی به توسعه اشتغالزایی در بخش شیلات کرده است.                          
وی اذعان داشت: با توجه به تجربیات کسب شده در خصوص پرورش میگو توسط پرورش دهندگان سایت گمیشان و حمایت سازمان شیلات ایران از آنها، امسال شاهد افزایش چشمگیر در تولید میگوی پرورشی استان گلستان خواهیم بود.                                       
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: بخش اعظم میگوهای تولید شده به کشور های هدف صادر خواهد شد و بخشی از آن نیز در بازار داخلی به مصرف خواهد رسید.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار