۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
در سواحل دریای خزر:

ایستگاههای گردشگری دریایی شناسایی می شوند

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: برای توسعه گردشگری دریایی با بررسی ایستگاههای موجود و شناسایی ایستگاههای جدید، برای جذب بخش خصوصی فراخوان داده می شود.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۷۸۱۱
ایستگاههای گردشگری دریایی شناسایی می شوند مهندس سیاوش رضوانی درگفتگو مانا با اشاره به توسعه گردشگری دریایی گفت: یکی از اولویت های سازمان بنادر ودریانوردی توسعه گردشگری دریایی در سواحل دریای خزر است. براین اساس در استان مازندران، برای انتخاب مکانها وایستگاهها اصلی که تورهای گردشگری بتوانند در آن اقامت کنند، بازیدهای از سوی مدیران اداره کل بنادر نوشهر انجام شد. 
وی افزود: برای اینکه سرمایه گذار بتواند مجوزهای لازم وهمچنین امکاناتی مورد نیاز خود را دریافت کنند بازدیدی از مکان های ساخته شده در سواحل مازندران انجام شد و در دستور کار سازمان قرار گرفت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به سیستمی شدن گردشگری دریایی در دریای خزر خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال امکانات اولیه همانند پلاژ و جت اسکی نیست چرا در حال حاضراین امکانات وجود دارد وحتی نیز برای ایمن بودن جک اسکی های مجوز صادر می کند اما چیزی که در مازندران به آن توجه ای نشده است، گردشگری دریایی و مسافرتهای ساحلی است برای مثال مسافرت از رامسر تا گمیشان ویا تا سواحل فرح آباد ساری انجام نمی شود، چرا که ایستگاههای اصلی دارای اسکله یا شناور مناسب نیست، سازمان برای اینکه این مسافرتهای دریایی سیستمی و منسجم شود با مشاورانی صحبت کرده است.
رضوانی ادامه داد: مشاوران در حال مطالعه این مکانها هستند در این مطالعه بعد از بررسی ایستگاههای موجود و شناسایی ایستگاههای جدید برای سرمایه گذاری، از سوی شورای شهر و فرمانداری فراخوان داده می شود و سرمایه گذارها پروپوزال های خود را به سازمان ارسال می کنند که با کمک استان و سازمان امکاناتی در اختیار سرمایه گذاران منتخب قرار داده می شود تا این سرمایه گذاری ها آغاز شود.
وی با تاکید بر ساماندهی سرمایه گذاری انجام شده عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاران ایرانی در قسمت هایی از سواحل همچون سلمان شهر و رامسر سرمایه گذاری کرده اند، اما متاسفانه خیلی با برنامه ریزی انجام نشده است و امیدواریم این فعالیت ها سامان دهی شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به آسانتر شدن نحوه پرداخت تسهیلات خرید شناورها از سوی وجوه اداره شده اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر برای سازمان بنادر و دریانوردی دارد، نحوه پرداخت و شرایط دریافت تسهیلات برای ساخت کشتی، خرید شناور ناجی ومسافری به سرمایه گذاران از سوی وجوه اداره شده به نسبت گذشته آسانتر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار