۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

تاثیر برکسیت بر عملکرد بنادر بریتانیا

رویترز به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و به موجب نادیده گرفتن قوانینِ مصوبِ خدمات بنادرِ اتحادیۀ اروپا از سوی این کشور، از امکان پیشی گرفتن بنادر انگلیس بر بنادر عضو اتحادیه خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۷۶۹۲
تاثیر برکسیت بر عملکرد بنادر بریتانیابه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، احتمال دارد رای گیری مبنی بر خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و رسیدن به نتیجۀ دلخواهِ این کشور برای ترمینال های بندری بریتانیا تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد؛ چرا که بیشتر ترمینال های این کشور خصوصی هستند و برای هزینه های مالی خود نیازی به بودجۀ انجمن های محلی ندارند.
بر اساس این گزارش، رئیس بنادر Peel در گفتگو با رویترز گفت: خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا، ایجاد زمینه های مساعد و بدون دخالت دولت را برای اپراتورهای بندری این کشور به همراه داشت.
رئیس اپراتوری بنادر مرتبط بریتانیا (ABP) –جیمز کوپر- دربارۀ برکسیت و تاثیر آن بر فعالیت اپراتورها گفت: برکسیت فرصت خداحافظی با مجموعه ای از قوانین پر هزینه و نامناسبِ اتحادیه را برایمان فراهم آورد. پیش از برکسیت، از مجموع 319 بندرِ عضو اتحادیه، 39 بندر بریتانیا تابع قوانینِ مصوب اتحادیه بودند.
وی ضمن اشاره به قوانین اتحادیۀ اروپا با هدف ارائۀ کمک مالی به موسسات دولتی یادآور شد: این قوانین ضمن پوشش خدمات بندری مانند تنظیم عملیات، هزینه های اجاره و معافیت های گمرکی را نیز دربرمی گیرد که این امر خود موجب گران تر شدن نرخِ قیمت ها برای اپراتورهای بریتانیایی شده و بر توانایی آنان در کنترل قیمت ها تاثیر می گذارد.
این گزارش در ادامه افزود: بنادر Peel و بنادر مرتبط بریتانیا (ABP)، -که هر دو گروه هایی خصوصی هستند- تصمیم دارند با وجود خروج این کشور از اتحادیۀ اروپا با برنامه های سرمایه گذاری خود فعالیتشان را ادامه دهند.
بر همین اساس، بنادر Peel بالغ بر 300 میلیون پوند در ترمینال کانتینری آبهای عمیق لیورپول سرمایه گذاری کرده اند که به نظر می رسد در ماه اکتبر سال جاری میلادی فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین، اپراتورABP نیز تصمیم دارد طی چهار پنج سال آینده یک سرمایه گذاریِ یک میلیارد پوندی داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار