۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

آمار غرق شدگان آبهای مازندران به 21 نفر رسید

با استفاده از اعتبارات ملی اختصاص یافته از سوی وزارت کشور، تعداد هشت طرح ساماندهی دریا در استان مازندران طی سال جاری به لحاظ کیفیت ارائه در خدمات، ارتقا خواهند یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۵۴۱
آمار غرق شدگان آبهای مازندران به 21 نفر رسید
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا از سفر قائم مقام وزیر کشور به استان مازندران به منظور بررسی وضعیت طرح های دریا در این استان خبر داد و گفت: در این سفر طرح های ساماندهی دریا در شهرستان های نوشهر، نور و بابلسر مورد بازدید قرار گرفت.
عیسی طوسی افزود: یکی از مهمترین اهداف سفر ایشان به مازندران، ارزیابی طرح های دریا برای پیشنهاد میزان اعتبارات لازم برای ساماندهی بیشتر و ارتقای کیفی طرح های ساماندهی دریا بود.                          
وی بیان داشت: سال گذشته در مجموع 30 میلیارد تومان برای ساماندهی طرح های دریا در استان های ساحلی کشور در شمال و جنوب مصوب شده بود که در نهایت از این میزان تنها 15 میلیارد تومان اختصاص یافت.                            
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران عنوان کرد: سهم استان مازندران از این مبلغ اختصاصی شش میلیارد تومان بود.
وی اذعان داشت: این میزان اعتبار به منظور ارتقای کیفی هشت طرح سالم سازی فعال در استان مازندران هزینه شد.
به گفته طوسی، به هر طرح دریا مبلغ 500 میلیون تومان از محل این اعتبارات ملی اختصاص یافت و 500 میلیون تومان دیگر نیز توسط شهردای ها تامین شد.
وی خاطرنشان ساخت: به این ترتیب در مجموع مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای کیفی هر یک از این هشت طرح سالم سازی دریا هزینه شد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران بیان داشت: همچنین دو میلیارد تومان نیز جهت خرید تجهیزات امداد و نجات برای ناجیان غریق خریداری شد.
وی در خصوص برنامه های ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران برای ساماندهی طرح های دریا در سال جاری گفت: بسته به میزان اعتبار ملی که به طرح های ساماندهی دریا اختصاص یابد می توانیم برنامه ریزیهای لازم را انجام دهیم اما به طور کلی در نظر داریم امسال نیز هشت طرح سالم سازی دیگر را نیز با تخصیص اعتبارات لازم از نظر کیفی ارتقا دهیم.                               
وی مهمترین اقدام در طرح های سالم سازی را مبلمان این طرح ها عنوان کرد و گفت: ایجاد آلاچیق های ساحلی مدرن و مناسب در طرح های سالم سازی دریا یکی ازمهمترین نیازهای گردشگران برای استفاده از ساحل و دریا است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ادامه داد: همچنین احداث سرویس های بهداشتی مناسب و دوش حمام برای استفاده گردشگران پس از شنا در دریا از دیگر اقدامات لازم جهت ارتقای کیفی طرح های سالم سازی دریا خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد: هر چه سریعتر اعتبارات ملی جهت ساماندهی طرح های سالم سازی دریا در استان مازندران اختصاص یابد تا بتوانیم پروژه های در نظر گرفته شده جهت ارتقای کیفی این طرح ها را به مرحله اجرایی برسانیم.
وی اذعان داشت: امیدواریم گردشگران با استفاده از طرح های سالم سازی دریا و خودداری از شنا کردن در مناطق خطر آفرین خود را در برابر خطرات ناشی از غرق شدگی حفاظت کنند.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی استان مازندران از ابتدای خرداد ماه تا تاریخ 12 شب بیست و ششم تیر ماه، 21 گردشگردر آبهای استان مازندارن غرق شده اند.
طوسی با اشاره به روند کاهش میزان غرق شدگی در آبهای مازندران طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته در این موقع از سال شاهد غرق شدگی 23 نفر از گردشگران بودیم.
وی گفت: امیدواریم با توجه بیشتر گردشگران به هشدار ناجیان غریق و شنا کردن در طرح های سالم سازی دریا، شاهد ادامه روند کاهش غرق شدگی در آبهای مازندران تا پایان تابستان امسال باشیم.
برچسب ها: غرق شدن مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار