۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

تشکیل ائتلاف دریا/ LNG از سوی فعالان کشتیرانی

فعالان صنعت کشتیرانی با هدف توسعۀ عملکرد زیست محیطی در صنعت کشتیرانی از تشکیل ائتلافی به نام دریا/ LNG خبر دادند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۴۷۲
تشکیل ائتلاف دریا/ LNG از سوی فعالان کشتیرانی
به گزارش گروه بین الملل مانا، ائتلافی به نام دریا/ LNG و با حضور شرکت های کشتیرانی معتبر، موسسات رده بندی، بنادر، تامین کننده گان LNG، شرکت های پایین دستی، ارائه دهندگان تاسیسات زیرساختی و کارخانه های اصلی تجهیزات تشکیل شده است که به موجب آن ضمن برداشتن موانعِ پیش رویِ در استفاده ازسوخت LNG بعنوان یک سوخت دریایی، استفاده از آن را رواج دهند.
بر اساس این گزارش، اعضای این ائتلاف خطوط مسافربری Carnival آمریکا، موسسه رده بندی DNV GL نروژ، شرکت تاسیساتی گاز طبیعی مایع ENGIEفرانسه، گروه هلدینگ انرژی ENNهنگ کنگ، شرکت دیجیتال صنعتیِ GE Marineشیکاگو، شرکت مهندسی سوخت GTT فرانسه، شرکت خدمات فنی و تکنولوژی Lloyds Register لندن، میتسوبیشی، خط NYK ژاپن، بندر روتردام، شرکت گاز قطر، شرکت های پایین دستی شل و Toteهلند است. 
این گزارش در ادامه افزود: حمایت برای توسعۀ مراکز سوخت رسانیِ LNG در بنادر بزرگ دنیا، آموزش سهامداران در این حوزه، آگاهی بخشیدن به آنان در خصوص مضرات و فواید استفاده از سوخت LNG و توسعۀ جهانی و پایدار قوانین برای سوخت پاک در صنعت کشتیرانی از جمله اهداف ائتلاف دریا/ LNG است.
این گزارش با اشاره به مزیت های سوخت LNG ادامه داد: سوخت LNG در مقایسه با سوخت نفت سنگین (HFO) که امروزه به طور چشمگیری در صنعت دریانوردی به کار می رود، مزیت های زیست محیطیِ قابل توجهی دارد. سوخت LNG انتشار نیتروژن اکسید و سوخت نفت سنگین را تا 85 درصد کاهش می دهد و نیز میزان سولفور در سوخت را به صفر می رساند. به بیانی دیگر، این سوخت کارآمد به هنگام مصرف هیچ مواد مضری را منتشر نمی کند.
رئیس شرکت خدمات فنی و تکنولوژی Lloyds Register لندن دربارۀ سوخت LNG گفت: تا به امروز استفاده از سوخت LNG مختص به سفرهای دریایی کوتاه و شناورهای گازسوز بین بنادرِ ثابت بود اما ائتلاف دریا/ LNG برآنست تا استفاده از سوخت LNG را نه فقط در مسیرهای دریایی کوتاه بلکه در مسیرهای دریایی تجاری و طولانی تر نیز ارتقا دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار