۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

رونق خطوطِ کانتینری آسیا- آمریکا در کانال پاناما

پس از گذشت تنها دو هفته از افتتاح کانالِ توسعه یافتۀ پاناما، این کانال بیشترین سهم تجارت کانتینری در مسیر آسیا- آمریکا را از کانال سوئز بازپس گرفت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۴۶۳
رونق خطوطِ کانتینری آسیا- آمریکا در کانال پاناما
به گزارش گروه بین الملل مانا، کانال پاناما که در مقایسه با کانال سوئز و در سالهای اخیر موقعیت خود را به دلیل محدودیت تردد شناورهای پاناماکس به ظرفیت چهار تا پنج هزار TEU از دست داده بود، توانست بار دیگر گوی سبقتِ تجارت کانتینری را در مسیر آسیا- ساحل شرقیِ آمریکا از کانال سوئز برباید. این در حالیست که پیش از این شناورها با وجود طولانی تر بودن مسافت هنگام تردد از کانال سوئز در مسیرآسیا- آمریکا این کانال را ترجیح می دادند.
بر اساس این گزارش و آمار منتشر شده از سوی آلفالاینر، با توسعه کانال پاناما سهم تجارت کانتینری در مسیر آسیا- ساحل شرقیِ آمریکا 57 درصد ارتقا یافت و در مقایسه با تجارت در آغاز سال جاری میلادی با 48 درصد سهم رشد قابل ملاحظه ی را نشان می دهد.
این گزارش در ادامه با اشاره به کاهش تعداد خدمات در کانال پاناما از 16 به 13 افزود: وجود شش آبراه و افزایش ظرفیت شناورهای کانتینری بزرگ از پنج هزار TEU به ده هزار TEU، موجب شد ظرفیت کل کانال در نقطۀ اوج مناسبی قرار بگیرد. 
بر همین اساس آلفالاینر گفت: از هشت خط سرویس دهیِ باقی مانده در کانال سوئز، یک یا دو مورد به کانال پاناما منتقل خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار