۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

عملکرد بنادر غرب هرمزگان اعلام شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در گزارش عملکرد سه ماهه بنادر غرب استان هرمزگان از افزایش صادرات غیر نفتی خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۳۷۵
عملکرد بنادر غرب هرمزگان اعلام شد
به گزارش مانا محمود صابری با اشاره به گزارش عملکرد سه ماهه بنادر غرب استان هرمزگان وافزایش 24 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی گفت: طی سه ماهه نخست سال 1395 میزان دو میلیون و 737 هزار و 131 تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است .
وی افزود: بندر لنگه با صادرات 106 هزار و432 تن کالا در سه ماه نخستین سال 1395 که عمدتا شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است و به بازار تجارت آزاد کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می شود نسبت به مدت مشابه سال گذشته28 درصد پیشرفت کرده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به رونق 26 درصدی کاپوتاژ کالاهای غیر نفتی در این مدت اشاره کرد و میزان آن را 293هزار و 245 تن کالا اعلام کرد.
صابری همچنین نسبت رشد عملیات کانتینری طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 69 درصد اعلام کرد .
رشد 16 درصدی جابجایی مسافری و پیشرفت پنج درصدی ورود کشتی های نفتکش از دیگر موارد مطرح شده در گزارش مبسوط عملکرد سه ماهه بنادر غرب هرمزگان بود. 
بندرلنگه دومین بندر مهم استان هرمزگان و مرکز بنادر غرب این استان در 185 کیلومتری بندرشهید رجایی واقع است که علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند. 
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات عربی متحده از جمله دبی - شارجه، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار