۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
بورس سنگاپور گزارش داد:

عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار حمل فلۀ خشک

بورس سنگاپور در گزارشی نتیجۀ بررسی های خود در بازار حمل فلۀ خشک را منتشر و به احتیاط بیشترِ فعالان در این حوزه تا رسیدن به یک تعادل پایدار در تقاضا و عرضه اشاره کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۳۵۵
عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار حمل فلۀ خشک
به گزارش گروه بین الملل مانا، بورس سنگاپور (SGX) با انتشار گزارشی مبنی بر وضعیت بازار فلۀ خشک و حضور مشارکین در این عرصه به وضعیت نامطلوب بازار و عدم تعادل در تقاضا و عرضه اشاره کرد. 
این گزارش با اشاره به مطالعات انجام شده در بخش حمل بار نشان داد که شاخص بالتیک فلۀ خشک (BDI) ماه ژانویه را با صعود هشت درصدی به پایان رساند. بازار شناورهای کپ سایز و پاناماکس نیز به ترتیب 17 و 15 درصد افزایش را تجربه کردند. این افزایش درحالیست که با توجه به نوسان قیمت در بخشهای مختلف شناورها، بازار شناورهای کیپ سایز شاهد سطح پایین تری از نوسان بود.
این گزارش در ادامه افزود: محدودیتهای تولید داخلی چین و افزایش نرخ قیمت ها در بازار زغال سنگ موجب شد تا تحلیلگران به افزایش تقاضا برای حمل زغال سنگ از طریق شناورها خوش بین باشند. 
بر همین اساس، این گزارش خاطر نشان کرد: شرایط مثبتِ قریب الوقوع در بازار با نگرانی های روزافزون بر سر برداشتن شکاف بین تقاضا و عرضه در بازار حمل و نقل فلۀ خشک دو نقطۀ مقابل یکدیگر هستند.
بورس سنگاپور در آخرین بررسی های خود نشان داد: دیدگاه «احتیاط بیشتر» از سوی مشارکین بر سر برقراری تعادل مجدد و پایدار بین بازار تقاضا و عرضه تا 18 ماه دیگر ادامه خواهد داشت و حتی بهبود بازار برای نیمۀ دوم سال 2017 میلادی نیز پیش بینی نمی شود.
این گزارش با اشاره به دید کارشناسان افزود: کارشناسان معدودی نسبت به رشد معنادار در بازار تقاضا و عرضه پیش از سال 2018 میلادی ابراز امیدواری کرده اند و معتقدند بهبود تا سال 2020 و حتی بعد از آن اتفاق می افتد.
گزارش بورس سنگاپور در نهایت به رشد خالص ناوگان فلۀ خشک اشاره کرد و افزود: مطالعات ما حاکی از آن است که در سال جاری میلادی ناوگان فلۀ خشک شاهد رشد خالص 0 تا سه درصدی خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار