۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

ورود بی سابقه دو میلیون مسافر به سواحل مازندران

در ایام تعطیلات عید فطر، حدود دو میلیون نفر مسافر از سراسر کشور به نوار ساحلی استان مازندران وارد شدند که این آمار مسافر ورودی به مازندان ظرف مدت سه روز بی سابقه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۳۴۱
ورود بی سابقه دو میلیون مسافر به سواحل مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: میزان ورود گردشگران به استان مازندران بی سابقه بوده است.
دلاور بزرگ نیا افزود: بر اساس آمار اخذ شده حدود دو میلیون نفر مسافر در ایام تعطیلات عید سعید فطر وارد استان مازندران شدند که اکثر آنها تمایل به اقامت در نوار ساحلی داشتند.                                                                                                      
وی با اشاره به کمبود فضای اقامتی در استان مازندران عنوان کرد: پیش بینی ما تدارک 700 هزار تخت برای اسکان گردشگران ورودی به استان بود اما شب نخست شاهد اسکان بیش از 800 هزار نفر بودیم و شب های دوم و سوم نیز اسکان گردشگران به شبی یک میلیون نفر رسید.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، در نهایت بیش از سه میلیون نفر اقامت شب در نقاط مختلف استان مازندران به ثبت رسید.
وی خاطرنشان ساخت: ویلاهای خصوصی و خانه های استیجاری به منظور اسکان مسافران به یاری ما آمدند تا بتوانیم نیاز اسکان گردشگران را رفع کنیم.
بزرگ نیان بیان داشت: همچنین بهره گیری از فضاهای پارک ها با همکاری شهرداری ها باعث شده تا برخی از گردشگران بتوانند به راحتی در این فضاها اقامت کنند.                                                                                                        
وی بر ضرورت توسعه فضاهای اقامتی در استان تاکید کرد و گفت: این امر باید در شهرستان های ساحلی استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که اکثر گردشگران ورودی به مازندران تمایل دارند در این شهرستانها در کنار دریا اقامت کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بیان داشت: هم اکنون 170 پروژه نیمه تمام اقامتی و خدماتی مرتبط با گردشگری در استان مازندران وجوددارد که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها از محل تسهیلات پروژه های نیمه تمام استان، شاهد افزایش ظرفیت واحدهای پذیرایی و اقامتی در استان باشیم.                                   
وی خاطرنشان ساخت: همچنین شهرداری ها نیز باید نقش مدیریت شهری در گردشگری را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا شاهدکاهش مشکلات در تامین نیازهای خدماتی به گردشگران باشیم.                                                                                        
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: یکی از مهمترین این موارد می تواند به توسعه کمپ های ارزان قیمت توسط شهرداری ها مربوط باشد که می تواند تا حدود زیادی مشکل فضای اقامتی در استان مازندران را کاهش دهد.       
به گفته بزرگ نیا در صورتی که نتوانیم هر چه سریعتر مشکل فضای اقامتی در استان مازندران را برطرف کنیم به زودی شاهد دلزدگی گردشگران از سفر به استان مازندران خواهیم بود.                                                                                  
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود ورود حجم زیاد گردشگران به استان مازندران تا پایان تابستان همچنان با رونق بسیار خوبی ادامه داشته باشد به همین منظور نهایت تلاش را برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران ورودی به استان انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه نوار ساحلی استان مازندران بیشترین میزان گردشگر را به خود جذب می کند، گفت: طرح های ساماندهی دریا در 65 نقطه با جدیت و ارتقای کیفیت فعالیت در حال خدمات رسانی به گردشگران هستند.                        
بزرگ نیا همچنین از رصد فعالیت های خدماتی و رفاهی در سراسر استان مازندران توسط کارشناسان و بازرسان مربوطه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در طول ایام تابستان خبر داد و گفت: با متخلفین به طور جدی برخورد خواهد شد.
کاهش آمار غرق شدگی در استان مازندران                                                                       
از سوی دیگردبیرستاد ساماندهی سواحل دریای استان مازندران از غرق شدگی سه نفر در ایام تعطیلات عید فطر در آبهای این استان خبر داد.
عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از سوی پزشکی قانون استان مازندران در ایام تعطیلات سه روزه عید فطر در آبهای استان مازندران سه نفر غرق شدند.                                                    
وی با اشاره به اینکه تمام این افراد در طرح های سالم سازی دریا غرق شده بودند بیان داشت: طبق آمار، یک نفر در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود در چالوس، یک نفر در طرح دریای سیترای نوشهر و یک نفر نیز در طرح دریای محمود آباد غرق شده اند.                
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران عنوان کرد: تمام غرق شدگان مرد بوده اند و دلیل اصلی غرق شدگی آنها بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و شنا کردن در غروب بوده است.                                                           
به گفته وی، دریای مازندران در اکثر مواقع روزهای تعطیلات گذشته مواج و در ساعاتی نیز طوفانی بود، لذا همین امر باعث شده بود تا مرتب ناجیان غریق در حال تذکر به گردشگران باشند.                                                                         
طوسی بیان داشت: در بسیاری از موارد نیز شاهد درگیری شناگران با ناجیان غریق بودیم که صحنه های خوشایندی نبود.
وی یادآور شد: هر چند هر سه نفر غرق شدگی در طرح های ساماندهی دریای استان مازندران صورت گرفته است اما نکته قابل توجه دیگری که گردشگران باید به آن توجه کنند این است که در خارج از ساعات در نظر گرفته شده اقدام به شنا نکنند.                            
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: شنا کردن در غروب و شب به دلیل نبود ناجی غریق و تاریکی هوا بسیار خطرناک است، نکته ای که متاسفانه برخی گردشگران نسبت به رعایت آن بی توجهی می کنند.                                         
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: غرق شدن سه نفر گردشگر در آبهای استان مازندران طی تعطیلات سه روزه عید فطر امسال در حالی است که در تعطیلات عید فطر سال گذشته شش نفر غرق شدگی در آبهای استان داشتیم.                                
دبیر ستاد ساماندهی سواحل دریای استان مازندران عنوان کرد: در مجموع از ابتدای خرداد ماه تا کنون در مناطق خطرآفرین و ممنوعه شنا شاهد کاهش 80 درصدی غرق شدگان هستیم.                                                             
وی با اشاره به اینکه ورود گردشگران به استان مازندران در تعطیلات عید سعید فطر امسال بی نظیر بوده است، بیان کرد: این امر نوید بخش گردشگری پر رونق در تابستان امسال برای استان مازندران خواهد بود.                                                                                            
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران یادآور شد: به همین جهت برنامه ریزها برای سرویس دهی مناسب به گردشگران انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت 95 طرح سالم سازی دریا در استان مازندران گفت: در تمام این طرح های سالم سازی سعی می شود بهترین خدمات تفریحی و رفاهی به گردشگران ارائه شود.                                                                                                                      
طوسی ادامه داد: همچنین با همکاری برخی از ارگان های مرتبط ، همواره شاهد برگزاری جشن های مختلف در طرح های سالم سازی دریا هستیم.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشن ها بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد، بیان داشت: همین امر جذابیت های ساحل و دریا را برای گردشگران افزایش می دهد و رضایت آن ها را در پی خواهد داشت.                                                            
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، هجوم مسافران به استان مازندران به خصوص شهرستان های ساحلی آن تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.                                                                                    
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریا در استان مازندران بیان داشت: گردشگرانی که قصدسفر به خراسان رضوی و مشهد مقدس را دارند همواره استان مازندران را نیز برای اقامت و سفر در میان راه انتخاب می کنند که این امر یکی از دلایل اصلی افزایش گردشگر مازندران به شمار می رود.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان تابستان شاهد تداوم روند کاهش غرق شدگی در آبهای استان مازندران باشیم. 
برچسب ها: سواحل مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار