۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار LNG

تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در رای گیری Brexit و نابسامانی های ناشی ازآن،بازار گاز مایع طبیعی LNG را متاثر خواهد ساخت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۶۲۷۰
تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار LNG
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست نوشت: به دنبال رای گیری Brexit و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازارگازمایع LNG دچارنابسامانی و به طبع جریانات تجاری LNG بین مناطق مختلف در هفته های آینده، دستخوش تغییراتی نیز خواهد شد.
این گزارش ادامه داد: به زعم تحلیلگران، به دنبال نتیجه رای گیری Brexit، بازار گازمایع در معرض تغییرات بیشتری نسبت به نفت خام قرار دارند.
از دیگر پیامدهای نامطلوب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، افت شدید پوند واحد پول بریتانیا را می توان ذکر کرد که برای بازار LNG اثرات مخربی را به همراه خواهد داشت.
به عبارتی دیگر، قیمت اروپایی برای LNG از لحاظ دلاری و بر اساس NBP، در روز قبل از رای گیری Brexit، در حدود 4.92mmBtu دلاربود که در هفته پس از رای گیری و به دنبال کاهش پوند به 4.44mmBtu دلارافت کرد.
اما از طرف دیگر،قیمت های LNG در آسیا بین 5.30mmBtu و 5.40mmBtu نسبتا ثابت باقی ماندند.
تحلیل گر ارشد گاز و نفت گروه تحقیقی BMI در این خصوص گفت: به دنبال رای گیری Brexit و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازارگاز جهانی به طورچشم گیرتری مستعد تغییرات نسبت به نفت خام هستند و در نتیجه پایین ماندن قیمت LNG، قیمت گاز جهانی نیز با روند نزولی همراه خواهد بود.
برچسب ها: LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار