۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

ساخت اسکله جدید بندر تنگ تا دو ماه آینده

صیادان بندر تنگ ساخت اسکله جدید این بندر را خواستار شده و اعلام کردند که تعدادی زیادی از مالکان شناورها بدلیل وجود مشکلات و نبود مکانی برای پهلوگیری شناورهایشان دست از کار کشیده اند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۶۲۵۲
ساخت اسکله جدید بندر تنگ تا دو ماه آینده
به گزارش مانا، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در پی اعتراض صیادان بندر تنگ از این منطقه بازدید و قول برطرف شدن مشکلات صیادان را داد.
هدایت الله میرمرادزهی در این بازدید افزود: با اقدامات و پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی اسکله بندر تنگ کنارک از مصوبات سفر هیئت دولت تا دو ماه آینده آغاز می شود.
وی بیان کرد: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی است که ظرفیت پهلوگیری 50 فروند شناور لنج و 100 فروند قایق را دارد.
مدیرکل شیلات استان ضمن تایید مشکلات صیادان منطقه تصریح کرد: صیادان بندرصیادی تنگ با بسته شدن دهانه خور در قسمت شرقی و تردد شناورها از دهانه غربی به علت شرایط سنگی بودن بستر که ورود شناورهای کلاس لنج را بطور کامل غیرممکن کرده، با مشکلات زیادی رو به رو هستند.
وی گفت: در حال حاضر 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 25 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
شماری از صیادان بندر تنگ نیز مشکلات خود را در زمینه تهیه سوخت گران قیمت عنوان کرده و گفتند: تهیه سوخت برای شناورهای صیادی که کار خدماتی انجام می دهند گرانتر از خودروهای شخصی است.
برچسب ها: بندر تنگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار