۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

ارسال اولین محمولۀ LNG به ژاپن از سوی استرالیا

شرکت تولید کنندۀ گاز طبیعی استرالیا، اولین محمولۀ گاز طبیعی مایع (LNG) را به سفارش شرکت کانسای الکترونیک ژاپن به این کشور ارسال کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۲۳۲
ارسال اولین محمولۀ LNG به ژاپن از سوی استرالیا
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت تولید کنندۀ گاز طبیعی استرالیا -Australia Pacific LNG- به موجب قراردادی که با شرکت کانسای الکتریک در سال 2012 میلادی امضا کرده بود، اولین محمولۀ LNG را با یک فروند شناور حمل LNG به نام Fukurokuju به حجم 164 هزار و 700 مترمکعب به ژاپن ارسال کرد.
بر اساس این گزارش و قرارداد خرید و فروش (SPA)، شرکت کانسای الکتریک ژاپن قرار است به مدت 20 سال و سالانه به طور تقریبی یک میلیون تن LNG از شرکت استرالیایی دریافت کند.
این گزارش در ادامه افزود: بر اساس اطلاعات سامانۀ AIS در سایت ترافیک دریانوردی، این شناور در تاریخ 11 جولای به بندر Himeji در ژاپن می رسد.
مدیر شرکت استرالیایی- Page Maxon- با اشاره به قرارداد SPA گفت: انتقال اولین محمولۀ LNG به شرکت کانسای الکتریک ژاپن نقطۀ عطف ارزشمندی را در تاریخ فعالیت شرکت Australia Pacific LNG ثبت کرد.
وی در ادامه و با تاکید بر سفارشات مجموعۀ Train 1 گفت: از زمان آغاز صادرات حمل کالا به شرکت های دنیا، ارسال محمولۀ LNG  به ژاپن 27 مین حمل از مجموعۀ Train 1 است و خاطرنشان کرد که تحویل اولین بار از مجموعۀ Train 2 نیز تا پایان سال تقویمی 2016 میلادی انجام می پذیرد.
ناگفته نماند، یارد شرکت صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن ساخت شناور Fukurokuju را بر عهده داشت. این شناور 293 متر طول و 49 متر عرض دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار