روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

تجاربندر شادگان خواستار ترخیص کالاهای ملوانی شدند

حدود 50نفر از تجار و بازرگانان بندر شادگان خواستار ترخیص کالاهای ملوانی خود در این بندر شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۶۲۲۵
تجاربندر شادگان خواستار ترخیص کالاهای ملوانی شدند
تعدادی از تجار و بازرگانان شادگانی در گفتگو با خبرنگار مانا گفتند: حدود سه ماه است از ترخیص کالاهای ته لنجی در بندر و گمرک شادگان جلوگیری می شود و با وجود پیگیری ها تاکنون به موفق به ترخیص کالاهای خود که عموما برنج و نوشیدنی های فاسد شدنی هستنئد نشده ایم.
آنان گفتند: هم اکنون محدوده بندرگاه شادگان مملو از کالاهایی ملوانی است که در زیرآفتاب بالای 50درجه بدون هیچگونه پوشش محافظتی نگهداری می شود.
تجار و بازرگانان شادگانی اظهار داشتند چنانچه در یکی دوهفته آینده موفق به ترخیص کالاهای ملوانی خود نشوند با ضرر و زیان هنگفت مواجه خواهیم شد.
همچنین گفته می شود تعدادی از شناورهای تجاری که در بندرگاه شادگان پهلو گرفته اند به علت نبود مکان مناسب، موفق به تخلیه کالاهای خود نشده اند. 
از سوی دیگر هنوزاز میزان کالای ته لنجی که در بندر وگمرک شادگان تلنبار شده اطلاعات دقیقی در دست نیست.
در این ارتباط ناظرگمرکات خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: کالاهای ته لنجی که در گمرک و بندر شادگان ترخیص نشده اند بیشتر از حد مجاز قانونی است و ترخیص آن تابع شرایط خاصی است.
محمدرضا جعفری افزود:ترخیص میزان سقف کالای ته لنجی که حقوق گمرکی به آن تعلق نمی گیرد بلامانع است و برای مازاد آن باید مجوز تجاری صادر و حقوق گمرکی آن نیزپرداخت شود.
وی سقف سالانه واردات کالای ته لنجی برای هر تجار را در سال 90میلیون ریال عنوان کرد و گفت: طبق مقررات ، بیش این میزان واردات کالای ته لنجی قاچاق محسوب می شود.
پیش تر نیز شماری از صاحبان کالای ته لنجی در بندر آبادان از اینکه اجازه ترخیص کالای ملوانی به آنان داده نمی شود انتقاد کردند.
بنادر خرمشهر ، آبادان ، هندیجان و شادگان مجوز واردات کالای ملوانی یا ته لنجی را دارند.
درسال جاری مبارزه با واردات کالای ته لنجی در گمرکات و آبهای جنوبی خوزستان تشدید شده و همین امر سبب افزایش بهای کالای ته لنجی در استان خوزستان شده است.
برچسب ها: شادگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار