۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

مدیریت 65 نقطه ساحلی در گیلان واگذار شد

مدیریت نگهداری و بهره برداری گردشگری 65 نقطه ساحلی در استان گیلان که در مجاورت روستاها واقع شده است به دهیاری های این روستاها واگذار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۲۱۱
مدیریت 65 نقطه ساحلی در گیلان واگذار شددبیر کمیته ساماندهی طرح های دریا در استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال جاری به منظور ساماندهی سواحل استان که چندی پیش انجام شد، واگذاری مدیریت سواحل به دهیاری ها بود.                                                        
یونس رنجکش افزود: بر اساس این طرح مدیریت نگهداری و بهره برداری گردشگری سواحلی که که در روستاها واقع شده اند به دهیاری ها واگذار شد.
وی تاکید کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در این طرح، 65 نقطه ساحلی مشخص شده که در مجاورت روستاهای دارای دهیاری واقع شده اند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان استفاده از ظرفیت های محلی را در راستای ساماندهی سواحل استان اقدامی بسیار مهم برشمرد.
به گفته وی، دهیاری های استان گیلان از ظرفیت های بسیار زیادی برای انجام پروژه های بزرگ به ویژه در نوار ساحلی برخوردار هستند که باید این ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرند و مسئولین ذی ربط نیز از این اقدام دهیاری ها حمایت کنند.                                                
دبیر کمیته ساماندهی طرح های دریا در استان گیلان تصریح کرد: در 65 نقطه ساحلی شناسایی شده در مجاورت روستاها، دهیاری ها می توانند انواع خدمات گردشگری را به گردشگران ورودی به نوار ساحلی استان گیلان ارائه دهند.                                        
وی در ادامه بیانات خود این اقدام را یکی از اصلی ترین راه های توسعه طرح های ساماندهی دریا در استان گیلان اعلام کرد و گفت: به این ترتیب می توان تعداد طرح های ساماندهی را از 40 طرح طی چند سال به 105 طرح افزایش داد.                                    
رنجکش عنوان کرد: دهیاران موظف اند در راستای ساماندهی سواحلی که در اختیار دارند درگام نخست در این سواحل ناجی غریق مستقر کنند.
وی تاکید کرد: بنابراین افزایش امنیت جانی برای گردشگران از اثرات زودهنگام مدیریت دهیاری ها در نقاط ساحلی تعیین شده خواهد بود.
مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان داشت: علاوه بر این، دهیاری ها می توانند انواع خدمات تفریحی و رفاهی را به گردشگران ارائه دهند.
وی به نقش موثر دهیاری ها در توسعه هر چه بیشتر گردشگری ساحلی استان اشاره کرد و گفت: این امر با همکار سایر دستگاه های اجرایی در استان محقق خواهد شد.                                                                                                                            
رنجکش بیان کرد: از آنجا که دهیاران روستاهای ساحلی از وجود پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه به خوبی آگاهی دارند، لذا خواهند توانست با مدیریت مناسب بهترین بهره برداری را از این مناطق انجام دهند.                                            
وی یادآور شد: همچنین قصد داریم از دهیاری ها در مدیریت گردشگری 300 نقطه خطرآفرین شناسایی شده در نوار ساحلی استان بهره گیریم که تحقق این امر نیز می تواند در کاهش آمار غرق شدگان در آبهای استان گیلان بسیار موثر واقع شود.                                         
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان داشت: گردشگران باید توجه داشته باشند مهمترین عامل در کاهش غرق شدگی توجه آنها به توصیه های ناجیان غریق است.                                                                                                  
به گفته وی، پسروی و پیشروی آب دریا طی سال های اخیر وضعیت بسیار خطرناکی را در آبهای ساحلی خزر برای شنا به وجود آورده است، لذا ضروری است که گردشگران حتماً در نقاط تعیین شده تحت عنوان طرح های ساماندهی دریا به شنا بپردازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار