۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
به زودی؛

ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه ها ابلاغ می شود

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغ ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه به دستگاه های مربوطه استان های شمالی کشور در آینده نزدیک خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۲۰۵
ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه ها ابلاغ می شودضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: طی پایش های میکروبی صورت گرفته در سواحل شمالی کشور، تعداد شناگاه آلوده شناسایی شده است.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تعداد شناگاه های آلوده در شمال کشور 28 مورد است، تاکید کرد: به منظور تعطیلی شناگاه های آلوده، ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه ها برای ارسال به دستگاه های مربوطه در استان های شمالی در دست تهیه است.
وی افزود: به زودی ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه های به دستگاه های مربوطه در استان های مازندران، گیلان و گلستان جهت تعطیلی شناگاه های آلوده ابلاغ خواهدشد.                                                                              
الماسی با اشاره به اینکه هم اکنون مسئله حقوقی مقابله با آلودگی شناگاه ها به وجود آمده است، تصریح کرد: به این ترتیب تمام دستگاه های اجرایی موظف به اعمال این موضوع خواهند بود.                                                
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، مهمترین هدف از اجرای این مهم را ایجاد محیط زیست سالم و عاری از میکروب برای شنای گردشگران عنوان کرد.                                                                                         
وی بر ضرروت وجود سواحل پاک در کشور، بیان داشت: این حق مسلم مردم است که بتوانند در محیطی زیستی کاملاً سالم و عاری از هر گونه میکروب به گردش و تفریح بپردازند.                                                        
الماسی اذعان داشت: البته به شناگاه های آلوده در ابتدا تذکرات لازم جهت رفع و یا کاهش آلودگی داده خواهد شد اما در صورت عدم توجه به موضوع آلودگی میکروبی از سوی بهره برداران شناگاه های واقع شده درنوار ساحلی دریای خزر، مجوز فعالیت این شناگاه ها بر اساس ضابطه تنظیم شده باطل خواهد شد.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: امیدواریم در این راستا شاهد همکاری بهره برداران بخش خصوصی از طرح های ساماندهی دریا که ویژه شنا ایجاد شده اند باشیم.                                 
وی در ادامه نقش شهرداری ها و فرمانداریهای شهرستان های ساحلی را در اجرای برخورد با آلودگی میکروبی در شناگاه ها را بسیار موثر دانست.
وی همچنین از نصب پرچم هشدار در شناگاه های آلوده خبر داد و گفت: برای آگاهی بیشتر گردشگران تا زمان تعطیلی شناگاه های آلوده، عموم مردم با توجه به نصب پرچم های هشدار می توانند از میزان آلودگی شناگاه آگاه شوند.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی آلودگی‌های دریایی با منشا فعالیت‌های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی‌های ناشی از پساب‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی باعث آلودگی شناگاه ها به ویژه در نوار ساحلی شمال کشور شده است.خاطر نشان کرد: در این میان مهمترین عامل ایجاد آلودگی میکروبی، ورود فاضلاب های انسانی است که از رودخانه های منتهی به دریا وارد شناگاه ها می شوند.
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین وجود پسماندها و زباله های تولید شده با منشا انسانی در شناگاه ها را عامل مهم دیگری در آلودگی این شناگاه ها عنوان کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با به وجود آوردن شرایط مناسب در سواحل کشور نسبت به کاهش هر چه بیشتر آلودگی های میکروبی در نوار ساحلی شمال کشور اقدام کنیم که نتیجه این امر ایجاد سلامت برای گردشگران خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار