۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

نظارت بر عملکرد ناجیان غریق به هلال احمر واگذار شد

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از خرید تجهیزات لازم برای ناجیان غریق به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۶۱۹۸
نظارت بر عملکرد ناجیان غریق به هلال احمر واگذار شدعیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت ناجیان غریق در استان مازندران گفت: ساماندهی ناجیان غریق امسال در صدر برنامه های ساماندهی سواحل استان قرار گرفته است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استان مازندران در ادامه از خرید تجهیزات لازم برای ناجیان غریق استان به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این امر در خرداد ماه امسال تحقق یافت.
به گفته طوسی در این طرح، تجهیزاتی نظیر موتور، بویه، سایبان، کلاه، سوت و هر آنچه که جهت انجام سریعتر امداد و نجات غریق لازم است، خریداری و در اختیار ناجیان غریق مستقر در نقاط حادثه خیز نوار ساحلی استان مازندران قرار داده شده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران اذعان داشت: اعتبارات لازم جهت خرید این تجهیزات از محل منابع استانی تامین و هزینه شده است.
وی تاکید کرد: تجهیز ناجیان غریق مستقر در طرح های ساماندهی به عهده بهره برداران بخش خصوصی از این طرح ها است و فرمانداری ها نظارت بر عملکرد آنها را به عهده دارند.                                                                                   
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران عنوان کرد: فعالیت ناجیان غریق مستقر در نقاط حادثه خیز لحظه به لحظه توسط بازرسان مربوطه رصد می شود تا مطمئن شویم تمام این ناجیان وظایف خود را به درستی انجام می دهند.                     
وی از فعالیت 900 ناجی غریق در 300 نقطه حادثه خیز نوار ساحلی استان مازندران در تابستان امسال خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با استقرار این ناجیان غریق شاهد کمترین حادثه غرق شدگی در آبهای استان مازندران در تابستان امسال باشیم.
طوسی همچنین از واگذاری کمیته پیشگیری و کاهش غریق استان به هلال احمر مازندران به عنوان یکی از اقدامات موثر استانداری مازندران جهت کاهش غرق شدگان به واسطه ساماندهی ناجیان غریق ، خبر داد و گفت: در سالهای گذشته این کمیته در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان اذعان داشت: از آنجا که حوزه کاری وزارت ورزش و جوانان بسیار گسترده است، آنطور که انتظار می رفت نظارت بر عملکرد ناجیان غریق مستقر در نقاط حادثه خیز استان از سوی کمیته پیشگیری و کاهش غریق صورت نمی گرفت.
طوسی عنوان کرد: امیدواریم با واگذاری کمیته پیشگیری و کاهش غریق استان به هلال احمر شاهد وضعیت مناسب تری در عملکرد ناجیان غریق در مقایسه با سالهای گذشته باشیم.                                                                                   
وی خاطرنشان ساخت: میزان آمار غرق شدگی گردشگران در آبهای استان مازندران این امر را به اثبات رسانده که بخش اعظم غرق شدگان کسانی بوده اند که در نقاط حادثه خیز اقدام به شنا کرده اند.                                                                                        
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات در دست انجام امسال شاهد کاهش میزان غرق شدگان در آبهای استان باشیم و گردشگران لحظات به یاد ماندنی را از سفر به استان مازندران تجربه کنند.                                                              
این مقام مسئول در استان مازندران در خصوص پرداخت حقوق ناجیان غریق استان مازندران نیز گفت: خوشبختانه حقوق ناجیان غریق از محل منابع استانی به موقع پرداخت شد و مشکلی در این زمینه نداشته ایم.                                                         
وی اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با پرداخت به موقع اعتبارات از سوی وزارت کشور شاهد وصول به موقع حقوق ناجیان غریق مستقر در نقاط حادثه خیز استان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار