۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
با افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما:

مرسک خدمات خطوط کشتیرانی را گسترش می دهد

بزرگترین شرکت خطوط کانتینری دنیا - خطوط مرسک- با افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما و آبراههای جدیدِ آن درصدد افزایش خدمات شناورهای خود از این کانال است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۱۲۴
مرسک خدمات خطوط کشتیرانی را گسترش می دهدبه گزارش گروه بین الملل مانا، افتتاح کانال توسعه یافتۀ پاناما با حرکت شناور نئوپاناماکسِ «کاسکو شیپینگ پاناما» ترانزیت کانتینرها را به طور چشمگیری از پنج هزار TEU به 14 هزار TEU رساند و منجر به افزایش خدمات خطوط کشتیرانی مرسک دانمارک شد.
بر اساس این گزارش، مدیر خطوط مرسک با تاکید بر فراهم آمدن امکانات بی شمار با افتتاح کانال پاناما گفت: توسعۀ این کانال امکانات ویژه ای برای توسعۀ خطوط کشتیرانیِ مرسک از آسیا به آمریکای جنوبی و آسیا به ساحل شرقی آمریکا را به همراه دارد. بر همین اساس، خطوط مرسک بیش از پیش از کانال توسعه یافتۀ پاناما بهره می برد و سرویس های مجهز به شناورهای بزرگتر را برای عبور از آبراههای جدید آماده می کند و تاکنون ظرفیت شناورهای ناوگان خود را برای امور تجاری در این مسیر به 13 هزار و 092 TEU رسانده است.
وی در ادامه افزود: بر اساس پیش بینی های مرسک، تا پایان سال جاری میلادی ترانزیت بیش از 400 کانتینر در آبراههای جدید کانال انجام خواهد شد.
این گزارش در ادامه و با اشاره به تصمیم شرکت مرسک در سال 2013 میلادی مبنی بر عبور شناورهایش و تضاد آن با تصمیم کنونی ادامه داد: مرسک در سال 2013 میلادی به دلیل محدویت های عبور شناورها و افزایش عوارض پرداختی از سوی کانال پاناما، شروع به ارائۀ خدمات جدید در مسیرهای آسیا به ساحل شرقی آمریکا از طریق کانال سوئز کرد.
شایان ذکر است، در سال 2014 میلادی تنها 268 مورد ترانزیت از سوی این شرکت دانمارکی ثبت شد که در مقایسه با سال گذشتۀ میلادی با ثبت 313 مورد روندی نزولی را نشان می دهد. این درحالیست که در سال 2015 میلادی این رقم دوباره به 313 مورد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار