۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان:

دورجدیدهمکاری بنادرگیلان و کشتیرانی دریای خزر آغازشد

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان از ورود کشتی پرین متعلق به ناوگان کشتیرانی خزربا ظرفیت شش هزار تن به بندر آستارا خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۶۱۱۳
دورجدیدهمکاری بنادرگیلان و کشتیرانی دریای خزر آغازشد مهندس حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا بابیان اینکه کشتیرانی از حلقه های بسیار مهم در تسهیل تجارت بین الملل و حمل و نقل چند وجهی است گفت: افزایش سطح همکاری بین بندر و کشتیرانی از محورهای اصلی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه دریامحور است.
وی با اشاره به پهلوگیری کشتی پرین برای اولین بار در بندر آستار افزود: کشتی پرین متعلق به ناوگان کشتیرانی خزرامروز با هماهنگی کشتیرانی و بندر برای اولین بار با ظرفیت شش هزار تن و با طول ١٤٠ متر از مبدأ بندر اکتائو قزاقستان وارد بندر آستارا ‌‌شد.
مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی آستارا با تأکید بر اینکه بسیاری از مراکز تولیدی غرب و شمال غرب کشور به بندر آستارا نزدیک و از لحاظ اقتصادی حمل و نقل دریایی در قیمت تمام شده و زمان حمل کالا بسیار تاثیر گذار است، خاطرنشان کرد: بهره‌ برداری بهینه از فرصت‌های موجود در راستای توسعه بندر آستارا و رونق اقتصادی این منطقه با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال اقتصادمقاومتی؛اقدام و عمل، از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.
چراغی با اشاره به اینکه بندر انزلی در استان گیلان بعنوان مرکز اصلی ( Home Port )کشتیرانی خزر محسوب می شود عنوان کرد: در نظر داریم با برنامه ریزی مشترک با مدیران کشتیرانی نسبت به توسعه تجارت بین المللی در خزر با محور صادرات و ترانزیت نسبت به تنوع بخشی حمل و نقل دریایی و بندری اقدام و در این راستا اهداف مشترکی را ترسیم کرده ایم تا بتوانیم در یک أفق زمانی کوتاه مدت وظایف مشترک ملی و منطقه ای را محقق کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار