روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

شناور سوئیسی به قدرتمندترین موتور دیزلی مجهز شد

بزرگترین و قدرتمندترین موتور دیزلی از سوی شرکت معتبر طراحی موتورهای دیزلی طراحی و در شناور سوئیسی MSC Jade به کارگرفته شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۰۷۶
شناور سوئیسی به قدرتمندترین موتور دیزلی مجهز شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، بزرگترین موتور دیزلی جهان با قدرت 103 هزار اسب بخار که پیش از این به سفارش شرکت حمل و نقل مدیترانه MSC سوئیس در شرکت معتبر طراحی موتورهای دیزلیMan Diesel & Turbo طراحی شد و شرکت تولید کنندۀ موتور Doosan در کرۀ جنوبی آن را ساخت در شناور تازه ساخت MSC Jade سوئیس به کارگرفته شد.
بر اساس این گزارش، این موتور دو زمانه (MAN B&W 11G95ME-C9) بعنوان محرک اصلی در شناور کانتینری MSC Jade سوئیس به ظرفیت 19 هزار و 437 TEU که به تازگی سفر خود را به سمت Busan در کرۀ جنوبی آغاز کرده است، نصب شد. دو موتور کمکی  از نوع 4*Man L32/40 مجهز به توربوشارژِ MAN NR34/S نیز در این شناور نصب شده است. شرکت کشتی سازی دوو کرۀ جنوبی در تاریخ 20 می سال جاری میلادی این شناور را تحویل داد.
مدیر شرکت طراحی موتورهای دیزلی Man Diesel & Turbo گفت: استفاده از موتور معروف دیزلی از نوع G95 در قسمتهایی از این موتورِ پرقدرت، توان لازم و کافی برای شناورهایی را که می خواهند به سرعت ایده ال برسند به ارمغان می آورد. تعداد دور بر دقیقه موتور G95 نیز مطابق با نوع پروانه ای است که در شناورها بکار رفته است و نیز کاهش مصرف سوخت در موتور پرقدرتِ تازه معرفی شده را به همراه دارد. از ماه آگوست سال 2013 میلادی موتورهای 68*G95 با سیلندر 8 تا 11 در بازار شناورهای کانتینری با ظرفیت بین 9 تا 21 هزار TEU مورد استفاده قرار می گیرند.
این گزارش در ادامه افزود: قطعۀ G95ME-C9 مهمترین بخش موتور Man Disel & Turbo است. این موتور با قطر داخلی سیلندر 950 میلی متری و نیم چرخۀ سه هزار و 460 میلی متری قدرت 80 دور بر دقیقه را تامین می کند و یک منبع انرژی برای موتورهای S90ME-C9/10 به حساب می آید .
شرکت تولید کنندۀ موتور Doosen در پایان این گزارش افزود: نخستین نمونۀ این موتور پر قدرت اولین بار در ماه اکتبر سال 2015 میلادی به طور موفقیت آمیز آزمایش شد. این موتور یکی از شش سری موتورهایی است که شرکت سوئیسی به همراه دو فروند شناور خواهر سفارش داده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار