۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
رضائیان خبر داد:

آغاز عملیات انتقال سکوی 18 پارس جنوبی در بندرعباس

ساعتی پیش، عملیات لودات(یا انتقال) سکو 18B پارس جنوبی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) آغاز شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۶۰۳۳
آغاز عملیات انتقال سکوی 18 پارس جنوبی در بندرعباس
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حمید رضاییان اصل، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) در جمع خبرنگاران از این پروژه به عنوان یک دستاورد ملی یاد کرد وگفت: این سکو فاصله 400 کیلومتری را در بازه یک ماهه طی می کند تا به نقطه صفر مرزی برسد.
 وی افزود: ساخت این سکو، فعالیتی برجسته در حوزه دریایی بوده و ساخت این سکو نشان دهنده توانمندی مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو است.
رضائیان ضمن تاکید بر اینکه فرایند ساخت کشتی‌های اقیانوس‌پیما به مراتب آسان‌تر ازساخت این سکوها است، خاطرنشان کرد: تنها باید شرکت‌های داخلی این اعتماد را داشته باشند تا شاهد عملکرد درخشان متخصصین داخلی باشیم.
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به اینکه در فاصله بین دو تا چهار ماهه سکوی B17 پارس جنوبی آماده انتقال می‌شود، تصریح کرد: پس از چند ماه، سکوی سوم هم آماده انتقال می شود که تمامی این موضوعات نمایانگر تجربه بالا و توانایی متخصصین و مهندسین داخلی در ساخت سکوهای پیچیده نفتی و گازی است.
اضافه می‌شود، شرکت مبین سازه گستر خلیج‌فارس از شرکت های وابسته ایزوایکو تاکنون سکوهای فاز 15 و 16 را به سرانجام رسانده و تحویل داده است و اکنون نیز ساخت سکو 18B را بر عهده داشته که اکنون در حال انتقال به مقصد، برای انجام مراحل نصب است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار