۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
مدیرکل شیلات استان بوشهرخبر داد:

ذخیره سازی بچه میگو در1600هکتار اراضی ساحلی بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون در یک‌هزار و 600 هکتار اراضی ساحلی ویژه پرورش میگوی در استان بوشهر 360 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۶۰۲۳
ذخیره سازی بچه میگو در1600هکتار اراضی ساحلی بوشهربه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه ذخیره سازی بچه میگو از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا اواسط تیر ادامه دارد گفت: در یک‌هزار و 600 هکتار که معادل 45درصد مزارع پرورشی استان بوشهر است 360 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره شده است.
وی با اشاره به وجود سه هزار و 500 هکتار مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر گفت: 800 میلیون قطعه بچه میگو در این مزارع ذخیره سازی می‌شود که تاکنون 360 میلیون قطعه بچه میگو در یک‌هزار و 600 هکتار مزرعه ذخیره شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان این که میگو از اواسط مهرتا آذر برداشت می‌شود، پیش بینی کرد که 12 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود.
زنده‌بودی با اشاره به اینکه استان بوشهر حدود 60 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند خاطر نشان کرد: سال گذشته به علت گسترش بیماری لکه سفید، تولید میگوی پرورشی با کاهش 40 درصدی به هشت هزار و 500 تن رسید و 80 درصد آن هم صادر شد.
وی با بیان اینکه میگوی پرورشی در استان بوشهر از گونه وانامی است تصریح کرد: این گونه بازار مناسبی در کشورهای اروپایی و آسیایی دارد و از هم اکنون پرورش دهندگان میگو با خریداران خود تفاهم‌نامه منعقد می‌کنند.
برچسب ها: میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار