۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
امروز:

مراسم روز جهانی دریانورد برگزار می شود

مراسم روز جهانی دریانورد امروز و با معرفی 50 دریانورد نمونه در مجتمع آموزشی فرمانیه سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می شود.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۹۹۸
مراسم روز جهانی دریانورد برگزار می شود به گزارش مانا نظر به اهمیت و جایگاه دریانوردان در حمل و نقل دریایی در سطح جهان و جا به جایی بیش از ٩٠درصد کالاها از طریق دریا که نقش دریانوردان در حمل ایمن و امن آن انکارناپذیر است، سازمان بین‌المللی دریانوردی را بر آن داشت تا در جریان تدوین اصلاحیه کنوانسیون استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی طی کنفرانس دیپلماتیکی که در ژوئن سال ٢٠١٠ در شهر مانیل فیلیپین برگزار شد، یک روز ویژه‌ای را جهت تقدیر از دریانوردان تعیین کند .
به همین منظور جمهوری اسلامی ایران نیز از سال ٢٠١٠ همزمان با کشورهای عضو آیمو، روز جهانی دریانورد را در اوایل تیرماه هر سال جشن گرفته و از دریانوردان زحمتکش به نحو شایسته تقدیر می‌کند.
شعار امسال روز دریانورد توسط آیمو" دریا برای همه" انتخاب شده است که ارتباط تنگاتنگی با شعار روز جهانی دریانوردی یعنی "کشتیرانی، ضرورت اجتناب ناپذیر در جهان" دارد و بر این موضوع تاکید دارد که دریانوردان نه تنها برای صنعت کشتیرانی یا تحقق اهداف شغلی خود در دریا تلاش می کنند، بلکه به همه انسان ها خدمت می کنند و در نتیجه دریانورد ضرورت اجتناب ناپذیر دنیای امروز است.
امسال نیز جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تقارن این روز مبارک با میلاد خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برنامه های متنوعی را با حضور مقامات ارشد لشگری و کشور جهت تقدیر از زحمات دریانوردان نمونه کشور در روز اول تیر در مجتمع آموزشی فرمانیه سازمان تدارک دیده است. این مراسم با ضیافت افطار به افتخار دریانوردان تکمیل خواهد شد.
سازمان بنادر و دریانوردی این روز بزرگ را به همه دریانوردان خدوم و خانواده های محترم آنها تبریک و تهنیت عرض می کند.
برچسب ها: روز دریانوردی
ارسال نظرات
آخرین اخبار