۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

تخطی پنج کشتیرانی در استفاده از سوخت با سولفور بالا

وزارت غذا و محیط زیست دانمارک از تخطی پنج شرکت کشتیرانی در استفادۀ غیرمجاز از سوخت با سولفور بالا در شناورهای آنها خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۹۷۸
تخطی پنج کشتیرانی در استفاده از سوخت با سولفور بالابه گزارش گروه بین الملل مانا، وزارت غذا و محیط زیست دانمارک طی بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان دریانوردی این کشور در خصوص نمونه های سوخت شناورهایی که در بنادر دانمارک تردد دارند، پنج شرکت کشتیرانی را به دلیل استفاده از سولفور بالا در سوخت شناورها به پلیس معرفی کرد و خواستار بررسی های بعدی از سوی مقامات مربوطه در دادگاه شد.
بر اساس این گزارش، شناورهایی که در دریاهای بالتیک و شمال تردد می کنند موظف اند برای جلوگیری از آلودگی هوا طبق قوانین از سوخت با سولفور کمتر از 10 درصد استفاده کنند.
بر همین اساس، وزارت غذا و محیط زیست دانمارک با اشاره به کنترل سخت گیرانه در میزان سولفورِ سوختِ شناورها افزود: سازمان دریانوردی دانمارک از طرف آژانس حمایت محیط زیست مسئول است تا سوخت شناورها را در بنادر دانمارک با تهیۀ نمونه های سوخت بررسی و میزان سولفور آن را تعیین کند. 
افزون برآن، مقامات دانمارکی برای کنترل شناورهای در حال تردد در آبهای این کشور مبنی بر استفاده از سوخت با سولفور بالا با نصب دستگاهی به نام "Sniffer" و هواپیمای کوچک از نظارت هوایی نیز بهره می برند.
لازم به ذکر است، سازمان دریانوردی دانمارک تاکنون 200 نمونه از سوخت شناورها را تهیه و بررسی کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار