روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
برای نخستین بار در کشور:

پروژه پرورش آبزیان دریایی در قفس اجرا می شود

مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان از اجرای پروژه پرورش آبزیان دریایی در قفس برای نخستین بار در ایران خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۹۵۴
پروژه پرورش آبزیان دریایی در قفس اجرا می شودمهندس رضا صفری در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام این خبر گفت: برای حمایت و ایمن سازی پروژه های کشور این موسسه فعالیت جدیدی را با همکاری متخصصان و دانش پژوهان دانشگاه شریف آغاز کرد تا برای نخستین بار درکشور پرورش آبزیان دریایی در قفس صورت گیرد.
وی این پروژه را در راستای شکوفایی صنعت شیلات و با هدف حفظ تخصص و سرمایه کشوراجرایی دانست و اظهار داشت: پروژه پرورش آبزیان دریایی در قفس علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد زایی، تمرکز آن برروی اقتصاد مقاومتی دریایی است.
مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان با تاکید بر اهمیت این پروژه در جهت درآمدزایی برای سرمایه گذاران خرد عنوان کرد: اجرای این پروژه به عنوان یکی از فعالیت های تولیدی و درآمدزا برای سرمایه گذاران خرد محسوب می شود که این امر در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی است.
صفری با اشاره به مشخصه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: همواره به یاد داشته باشیم اولین مشخصه اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن آن است. لذا لازم است در برنامه های توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس به این موضوع توجه و از فرصت بدست آمده استفاده بهینه شود.
وی حضور موسسه رده بندی ایرانیان در این پروژه را فعالانه اعلام کرد و گفت: به منظور بهره وری از استاندارد موجود باید از الزامات مرتبط با طراحی، ساخت و نصب سازه های دریایی استفاده و رویه ای مشخص در نظارت بر پروژه های پرورش ماهی در قفس ایجادکرد.
مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان با تاکید بر اینکه این موسسه به عنوان یک موسسه شناخته شده در سطح دنیا و کشور مطرح است خاطر نشان کرد : موسسه رده بندی ایرانیان در زمینه نظارت و هدایت طرح های دریایی همواره به تشریح جوانب موضوع پرداخته است.
صفری با تاکید به رشد روزافزون تقاضای ماهی در سراسر دنیا به عنوان یک منبع غذایی سالم و همچنین با وجود محدودیت منابع طبیعی ماهی در دریاها اذعان داشت: برای پاسخگوی به این نیاز و همچنین با توجه به مزایای پرورش ماهیان دریایی در قفس در مقایسه با مزارع زمینی پرورش ماهی، توسعه این صنعت در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: در ساله ای اخیر این نگرش در ایران نیز تقویت و بر سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در این زمینه تاکید شده است.
مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان با اشاره به تدوین استاندارد بومی پرورش ماهی در قفس خاطر نشان کرد: سازمان شیلات ایران ضرورت وجود رویه های استاندارد برای اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس را تشخیص داده و در سال 1393 طی یک طرح مشترک با مرکز مهندسی دریای دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به تدوین استاندارد بومی پرورش ماهی در قفس کرده است.
صفری در این باره ادامه داد: موسسه رده بندی به عنوان بازوی موثر و توانمند برای نظام مند کردن دسته بندی و بررسی کیفی قفس های پرورش ماهی در این پروژه حضور دارد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای در این زمینه بین موسسه رده بندی ایرانیان و دانشگاه شریف اذعان داشت: حضور نیروهای متخصص در حوزه ثبت و بررسی استانداردها و الزامات مربوط به پروژه و ارزیابی فنی قفس ها، همکاری مناسبی با سازمان شیلات ایران و مجموعه های مرتبط بعمل خواهد آمد.
مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان با اشاره به تدوین استاندارهای موسسه بر اساس استانداردهای بین المللی و سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در این پروژه، گام اول تدوین استانداردهای موسسه برای طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری قفس های ماهی براساس استانداردهای بین المللی و سازمان شیلات ایران است و درگام های بعدی فرایند رده بندی که در عرصه دریایی برای تایید انواع تجهیزات و اقلام دریایی همچون شناورها حاکم است پیگیری و دنبال خواهد شد.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

قاسم کلاهی Iran (Islamic Republic of) ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
0
0
سلام شایسته است شهرکهای صنعتی برای هراستان ایجادشود تااشتغال ایجادشودجوانها مشکل اشتغال دارند درسال ۱۳۶۰تعداد بیست گمرک تعطیل شده جایگزین آن چه اشتغالی ایجاد کرده اندعلت تعطیلی آن چه بود؟ارادتمند اتحادیه‌کارگزاران گمرکی بندرعباس ق کلاهی
احمد Iran (Islamic Republic of) ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
0
0
سلام،

اتفاقا در راستاي تأييد مواضع آقاي مهندس صفري در خصوص نقش بسيار مهم مؤسسات رده بندي در ماهيگيري و پرورش آبزيان، موسسه رده بندي كي آر كره جنوبي هم چند سالي است در بخش آبخيزداري مراتع دريايي نموده و نقش عمده اي در گسترش شيوه هاي جديد كشت جلبك در منطقه خاورميانه داشته اند. بديهي است همكاري اين دو موسسه با يكديگر افق هاي روشني در پيشرفت صنايع دريايي كشور و حتي جهان خواهيم داشت.
آخرین اخبار