۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
طی یک ماه گذشته،

6 نفر در آبهای مازندران غرق شدند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون، شش نفر گردشگر در آبهای استان مازندران غرق شدند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۹۴۹
6 نفر در آبهای مازندران غرق شدند
دلاور بزرگ نیا به خبرنگار مانا گفت: با وجود همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات مدارس، ورود گردشگران به استان مازندران چشمگیر است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: همواره گردشگران زیادی در طول سال استان مازندران را مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.                                                                                          
وی با اشاره به اینکه استان مازندران در قالب ستاد تسهیلات سفرهای استان از قبل تدارکات لازم را برای استقبال از گردشگران تابستانی انجام داده است، گفت: هم اکنون نظارت برعملکرد واحدهای اقامتی و پذیرایی همواره صورت می گیرد.
وی خدمات رسانی مناسب و جلب رضایت گردشگران را هدف اصلی ستاد تسهیلات سفرهای استان اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام بتوانیم به این مهم دست یابیم.                                                                        
این مقام مسئول در استان مازندران به فعالیت طرح های سالم سازی و ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان مازندران از سوم خرداد ماه سال جاری خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح های سالم سازی در این مدت پذیرایی گردشگران بسیار زیادی بوده اند و تلاش شد که بهترین خدمات به آنها ارائه شود.
وی با اشاره به حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی استان مازندران گفت: افزایش تعداد ناجیان غریق و نیز توسعه تجهیزات آنها تاثیر بسیار زیادی در همیاری با حادثه دیدگان داشته است.                                                                 
بزرگ نیا به غرق شدگی شش نفر از ابتدای خرداد ماه تاکنون در آبهای استان مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: تمام این غرق شدگی ها در خارج از طرح های سالم سازی صورت گرفته است.                                                                          
وی از مردم خواست تا برای به جا گذاشتن خاطرات خوش از سفر به نوار ساحلی شمال کشور، فقط در طرح های سالم سازی دریا به شنا کردن اقدام کنند.
این مقام مسئول در استان مازندران، اظهار امیدواری کرد: تا پایان فصل تابستان شاهد کاهش چشمگیر میزان غرق شدگی در آبهای استان مازندران باشیم که تحقق این امر نیازمند فرهنگ سازی در میان گردشگران برای رعایت اصول شنا در دریای خزر است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل تابستان، اکثر گردشگران ورودی به استان مازندران تمایل دارند از سواحل و دریا بهره مند شوند و در این مناطق به گردش بپردازند.
وی همچنین از برگزاری جشنواره های فرهنگی و تفریحی متعدد در نوار ساحلی مازندران با همکاری فرمانداری های شهرستان های ساحلی خبر داد.
بزرگ نیا عنوان کرد: با اتمام ماه مبارک رمضان و افزایش ورود گردشگران به مازندران، خدمات و برگزاری جشنواره های متعدد نیز در نوار ساحلی استان افزایش خواهد یافت.
وی همچنین به وجود کلوپ های ارائه دهنده انواع ورزش های دریایی در نوار ساحلی مازندران اشاره کرد و گفت: این کلوپ های دریایی همواره مورد استقبال گردشگران قرار می گیرند.
وی یادآور شد: استان مازندران علاوه بر سواحل و دریا از جاذبه های دیگری همچون جنگل و رودخانه های پرآب برخوردار است که این جاذبه ها نیز همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان ساخت: برگزاری تورهای قایق سواری در روخانه هراز یکی از برنامه های جدیدی گردشگری در استان است که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد رونق بیش از پیش آن باشیم.
برچسب ها: غرق شدن مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار