۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

لنج باری در آب های بندرلنگه نجات یافت

یک لنج باری با 6 سرنشین که به علت آبگرفتگی شدید در آب های بندرلنگه دچار سانحه شده بود، نجات یافت.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۸۸۶
لنج باری در آب های بندرلنگه نجات یافت
به گزارش مانا، روز دوشنبه بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری یک شناور لنج باری با ملیت ایرانی حامل کالاهای متفرقه که از بندر دبی امارات به مقصد بندر لنگه در حرکت بود، به علت آبگرفتگی در فاصله 15مایلی جنوب بندرگاه اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ادامه مسیر بازماند.
طبق گزارش دریافتی از مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندرلنگه، پیام اضطرار از طرف این لنج باری حوالی ساعت 18:25 مخابره و اعلام شد که به دلیل خطر غرق شدن سرنشینان، نیاز به کمک فوری وجود دارد.
مرکز جستجو و نجات دریایی پس از دریافت پیام کمک، ضمن هماهنگی با شناورهای متردد در منطقه بلافاصله شناور ناجی را به موقعیت مذکور اعزام کرد و عملیات تخلیه آب از شناور سانحه دیده آغاز شد ولی میزان آبگرفتگی به حدی زیاد بود که روند تخلیه آب بوسیله موتور پمپ روبین شناور ناجی به کندی انجام می شد.در این زمان شناور همیار ناجی به همراه نیروهای آتش نشانی و یک دستگاه پمپ بزرگ تخلیه آب به کمک ناجیان و شناور مضطر رسیدند و در زمان کوتاهی موفق به تخلیه آب شدند که با کمک یک لنج باری دیگر شناورحادثه دیده را به اسکله بندرلنگه رسانده شد.
بر اساس این گزارش، با توجه به رسیدگی به موقع تیم جستجو و نجات و اقدام سریع ناجیان در این سانحه، شش سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل نجات یافتند.
برچسب ها: شناور لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار