۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
در مزارع استان گلستان صورت می گیرد:

100میلیون قطعه لارو میگو ذخیره سازی می شود

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال با افزایش 90 درصدی تولید میگوی استان گلستان، شاهد تولید هزار و 300 تن میگوی پرورشی در این استان باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۸۳۹
100میلیون قطعه لارو میگو ذخیره سازی می شود سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: ذخیره سازی مزارع میگوی استان گلستان همچنان ادامه دارد.
وی افزود: از ابتدای ذخیره سازی تا کنون در مجموع 42 میلیون قطعه میگو در استخره های پرورشی گمیشان ذخیره سازی شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ذخیره سازی میگو در مزارع گلستان در سال جاری در نهایت به 100 میلیون قطعه خواهد رسید.
این مقام مسئول در استان گلستان بیان داشت: سال گذشته 715 تن میگوی پرورشی در مزارع استان گلستان واقع در سواحل گمیشان تولید شده بود.
قدس علوی به زیرکشت رفتن 445 هکتار از مزارع پرورش میگوی گمیشان در سال جاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته 267 هکتار زیر کشت میگو رفته بود.
وی با اشاره به افزایش 90 درصدی تولید میگوی پرورشی استان گلستان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، اظهار داشت: پیش بینی می شود در مجموع امسال شاهد تولید هزار و 300 تن میگوی پرورشی در مزارع استان گلستان باشیم.
به گفته قدس علوی لاروهای مورد نیاز برای ذخیره سازی مزارع میگوی گلستان امسال نیز همچون سالهای گذشته از استان های جنوبی تامین می شود.
مدیر کل شیلات استان گلستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: به منظور جلوگیری از بروز هر گونه بیماری در مزارع پرورشی میگوی استان گلستان، تمام موارد بهداشتی که زیر نظر سازمان دامپزشکی کنترل می شود، رعایت خواهد شد.
وی یادآور شد: در همین راستا مجوز اولین مجتمع تولید بچه میگو با ظرفیت 100 میلیون قطعه در سال به بخش خصوصی واگذار شده است.
قدس علوی با تاکید بر ساخت مرکز تولید میگو اظهارداشت: به زودی عملیات ساخت مرکز تولید بچه میگو با حضور مقامات کشوری در استان گلستان آغاز خواهد شد که می تواند نیاز قابل توجهی از مزارع پرورش میگو را نسبت به لارو مورد نیاز، تامین کند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میگوی های تولید شده در سال جاری با وزن حداقل 17 گرم صید خواهند شد.
این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به وزن میگوهای صید شده بیان داشت: سال گذشته نیز میگوهای پرورشی با وزن 17 گرم صید شدند که از نظر پرورش دهندگان، گام بزرگی در راستای ارتقای صنعت میگوی استان گلستان محسوب می شود.
مدیر کل شیلات استان گلستان با بیان کیفیت میگوی پرورشی استان گلستان عنوان کرد: میگوی پرورشی استان گلستان در مقایسه با سایر میگوهای تولید شده در استان های ساحلی جنوب کشوربه لحاظ کیفیت، با توجه به شفافیت رنگ و نرمی و طعم خوب گوشت منحصربه فرد است.
وی دلیل آن را استفاده از آب سالم دارای کلسیم، دما و شوری مناسب دانست که این آب طی عملیات سنگین کانال کشی صورت گرفته در سال گذشته، مستقیم از دریا به مجتمع می رسد.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، امسال نیز در نظر داریم بخش اعظمی از میگوی تولید شده در استان گلستان را همچون سال گذشته به سایر کشورها صادر کنیم.
وی تاکید کرد: سال گذشته بیشترین میزان صادرات میگوی گلستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشور چین انجام شده بود.
وی نسبت به روند افزایشی تولید میگوی استان گلستان در سالهای آینده اظهار امیدواری کرد و گفت: ارتقای هر چه بیشتر صنعت میگو علاوه بر افزایش رونق اقتصادی بومیان ساحل نشین و اشتغال زایی، توسعه هر چه بیشتر صنعت میگوی کشور را نیز به همراه خواهد داشت.



ارسال نظرات
آخرین اخبار