روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

حملات پی در پی به تاسیسات نفتی منطقۀ دلتا

یک گروه شورشی در منطقۀ «دلتا نیجر» ضمن قبول مسئولیت چندین حمله به تاسیسات شرکتهای نفت و گاز منطقۀ دلتای نیجر، کشتیرانی منطقه را نیز تهدید کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۸۲۱
حملات پی در پی به تاسیسات نفتی منطقۀ دلتابه گزارش گروه بین الملل مانا، گروهی شورشی موسوم به «انتقام گیرندگان دلتای نیجر» مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی و گازی منطقۀ دلتا را برعهده گرفت و برای عملی شدن درخواست خود از دولت، اقدام به تهدید کشتیرانیِ منطقه کرد.
بر اساس این گزارش، گروه مذکور در ماههای اخیر حملات متعددی به خطوط نفتیِ منطقۀ دلتا داشته و به شرکتهای نفتی هشدار داده تا در پاسخ به هرگونه اقدامی مبنی بر تعمیر تاسیسات و خطوطِ نفتیِ آسیب دیده، دو فروند شناور نفتکش را غرق خواهد کرد.
فرمانده عالی این گروه در بیانیه ای گفت: گروه حاضر است با دولت مذاکراتی صلح آمیز و بدون مداخلۀ نظامیان مبنی بر انتقال قدرت در بدست گرفتن تاسیساتِ منطقه داشته باشد.
وی همچینن با اشاره به عملکرد دولت های متوالی از سال 1958 تاکنون در منطقه گفت: عدم پرداخت هزینه ها برای توسعۀ منطقۀ نفتی دلتا از سوی دولت، تمایل گروه را برای حملۀ به شرکت های نفت و گاز و اپراتورهای بین المللی پالایشگاه ها افزایش خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار