۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه:

یک قطعه لاک پشت در ساحل گناوه رها شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: یک قطعه لاک پشت که در تورصیادان گرفتار شده بود پس از مداوا در ساحل شهر گناوه رها شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۵۷۳۴
یک قطعه لاک پشت در ساحل گناوه رها شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد تولیده از رها سازی یک قطعه لاک‌پشت در ساحل خلیج فارس در گناوه خبرداد و اظهار داشت: هشت ماه پیش این قطعه لاک پشت در تور یکی از ماهیگیران گناوه‌ای در نزدیکی جزیره خارگو گرفتار شد و این صیاد آن را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داد.
وی با اشاره به اینکه این لاک پشت منتقار عقابی است افزود: زمانی که این لاک پشت ـ از گونه درحالِ انقراض منقارعقابی ـ تحویل گرفته شد، تصمیم برآن شد مداوا و نگه‌داری از آن توسط یکی از دوستداران محیط زیست انجام گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با اشاره به اینکه این لاک پشت آن زمان چهارکیلوگرم وزن و 60 سانتیمتر طول داشت افزود: پس از هشت ماه نگه‌داری در آکواریوم از این لاک‌پشت پس از مداوای کامل کنون در ساحل خلیج فارس گناوه رها شد.
تولیده با اشاره به اینکه جزیره نخیلو در جنوب استان بوشهر محل تخم گذاری لاک‌پشت منقارعقابی است افزود: پنج گونه لاک پشت شامل منقارعقابی، زیتونی، پشت چرمی، سبز و سرخ در خلیج فارس زندگی می‌کنند که گونه منقارعقابی در حال انقراض است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه تورهای ماهیگیری و تخریب زیستگاه را از عوامل تهدید کننده این گونه لاک پشت عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار