۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
امسال:

هفت هزار هکتار مزرعه میگو در کشور زیر کشت می رود/ تداوم ذخیره سازی میگو در مزارع بوشهر تا پایان تیرماه

رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران عنوان کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان های شیلات ایران و دامپزشکی کشور، ذخیره سازی در مزارع میگوی بوشهر تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۷۲۰
هفت هزار هکتار مزرعه میگو در کشور زیر کشت می رود/ تداوم ذخیره سازی میگو در مزارع بوشهر تا پایان تیرماه
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ادامه ذخیره سازی مزارع میگو در کشورگفت: براساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی کشور، مزارع میگو در استان های جنوبی و نیز استان گلستان در حال ذخیره سازی هستند.
وی افزود: به دلیل پاره ای از مشکلات برای تامین لارو مورد نیاز، ذخیره سازی در برخی مزارع میگو با تاخیر دو هفته ای در حال انجام است وهمچنین  بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان های شیلات ایران و دامپزشکی کشور، ذخیره سازی در مزارع میگوی بوشهر تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.
خدایی در خصوص پرورش میگو در مزارع استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: ذخیره سازی میگو در مزارع استان هرمزگان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.                                                                                                    
وی با اشاره به اینکه هر ساله برداشت میگو در استان هرمزگان طی دو کراپ صورت می گیرد، اذعان داشت: بر اساس اعلام پرورش دهندگان و وضعیت تولید در هرمزگان، پیش بینی می شود اوایل تیرماه شاهد برداشت کراپ اول تولید میگو در این استان باشیم.
خدایی با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان دومین استان تولید کننده میگوی کشور است، خاطرنشان کرد: پس از برداشت کراپ نخست تولید میگو در هرمزگان، ذخیره سازی کراپ دوم تولید میگو در این استان آغاز و تا پاییز ادامه خواهد داشت.                                
رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه ذخیره سازی مزارع میگو امسال همچون همانند سال گذشته صورت گرفته است، پیش بینی می شود میزان تولید همچون سال گذشته به 18 هزار تن برسد.                                                  
وی اذعان داشت: البته در صورت عدم بروزهیچ گونه بیماری در مزارع استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان این امکان وجود دارد که میزان تولید میگوی کشور در نهایت به 20 هزار تن در سال جاری رسد.
به گفته این مقام مسئول در انجمن تولید کنندگان میگوی ایران، امسال در مجموع استان های تولید کننده میگو، هفت هزار هکتار مزرعه میگو زیر کشت رفته است.                                                             
خدایی مهمترین دلیل اصلی عدم افزایش تولید میگو در سال جاری نسبت به سال گذشته را مشکل نقدینگی در بین پرورش دهندگان اعلام کرد.
وی گفت: از آنجا که سال گذشته به دلیل شیوع بیماری، خسارات زیادی به پرورش دهندگان به ویژه در استان بوشهر وارد شد و هنوز این پرورش دهندگان موفق به دریافت خسارت از بیمه و دولت نشده اند، همین امر باعث شده که به دلیل فقدان نقدینگی موفق نشوند، مزارع بیشتری را در سال جاری زیر کشت میگو برند.
رئیس انجمن تولید کنندگان میگوی ایران در ادامه افزود: به این ترتیب پرورش دهندگان،لاور مورد نیاز را نتوانستند جهت ذخیره سازی برای پوشش دهی در کل مزارعی که در اختیار دارند، خریداری کنند.
به گفته وی، سال 93 شاهد تولید بیش از 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور بودیم که سال گذشته به دلیل شیوع بیماری با کاهش 21 درصدی تولید میگو همراه شدیم، پیش بینی می شود تولید امسال نیز تقریباً رقمی معادل سال گذشته شود.
وی با اشاره به واردات مولد میگوی وانامی از هاوایی و اکوادور به کشور در سال جاری عنوان کرد: در راستای افزایش کیفیت میگوهای تولید و نیز افزایش مقاومت مولدها در برابر بیماری لکه سفید، همچنین واردات مولد میگوی وانامی از هاوایی و اکوادور به کشور در سال جاری پس ازچندین سال توقف، امیدواریم از شیوع بیماری در سال جدید جلوگیری شود
برچسب ها: میگو خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار