۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهارعنوان کرد:

پرورش میگو در چابهار در انتظار زیر ساخت است

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار گفت: یکی ازعمده ترین مشکلات پرورش دهندگان میگوی چابهار در منطقه گواتر، آماده نبودن زیرساختهای لازم برای پرورش است
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۷۱۸
پرورش میگو در چابهار در انتظار زیر ساخت است سید وحید حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به مشکلات پرورش دهندگان میگوی چابهار در منطقه گواتر، گفت: یکی از عمده ترین مشکلات پرورش دهندگان میگوی چابهار در منطقه گواتر، آماده نبودن زیرساختهای لازم برای پرورش است
وی افزود: نیاز لایروبی کانال های آبرسانی به مزارع میگو و تامین برق منطقه، مهمترین کمبودهای زیرساختی مزارع میگو چابهار محسوب می شود.
حاج سید جوادی با اشاره به لایروبی کانالهای آبرسانی به مزارع میگو چابهارخاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته، امسال با استفاده از اعتبارات سفر رهبری به استان سیستان و بلوچستان، بخشی از کانالهای آبرسانی به مزارع میگو لایروبی شد.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار عنوان کرد: همچنین بخشی از سیستم برق منطقه نیز اصلاح شد.
وی در این باره ادامه داد: البته برای رسیدن به زیرساخت ایده آل برای تولید میگو، لازم است کل برق منطقه اصلاح شود که امیدواریم در سالهای آینده شاهد تحقق این امر باشیم.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار با اشاره به ورود سرمایه گذاران چینی به منظور کمک به صنعت پرورش میگوی چابهار اذعان داشت: حضور چینی ها در چابهار، پیامد مثبتی را برای تولید میگوی این منطقه به همراه نداشت و حتی اثرات منفی نیز داشت.
حاج سید جوادی دلیل این امر را عدم آگاهی کافی چینی ها در خصوص نحوه پرورش میگو در منطقه چابهار عنوان کرد و افزود:
یکی از اتفاقات مثبتی که امسال در امر پرورش میگو چابهار به وقوع پیوست حضور پرورش دهنده موفق استان خوزستان در پرورش میگوی چابهار است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار با اشاره به سرمایه گذاری پرورش دهنده برتر میگو تصریح کرد: این پرورش دهنده برتر کشور از خطه خوزستان، امسال به صورت مشارکتی در امر پرورش میگوی چابهار سرمایه گذاری کرده است.
حاج سید جوادی ادامه داد: انتقال تجربیات موفق تولید میگوی خوزستان در مزارع چابهار در راستای افزایش تولید میگوی این منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
ایجاد مشکلات در سرمایه گذاری پرورش میگو توسط صندوق بیمه
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار یکی از مهمترین مشکلات پیش روی پرورش دهندگان میگوی چابهار در سال جاری را عدم همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی با پرورش دهندگان عنوان کرد.
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار، سالهای گذشته روند بیمه کردن مزارع به این گونه بوده است که بیمه نامه مزارع به نام سرمایه گذاری که با پرورش دهندگان مشارکت می کرد، زده می شد.
وی در این باره ادامه داد: این امر باعث می شد تا ضمانت نامه قابل قبولی در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا نسبت به سرمایه گذاری در پرورش میگو با آسودگی خاطر بیشتری مشارکت کند.
حاج سید جوادی افزود: به این ترتیب در صورت بروز خسارت احتمالی، سرمایه گذار می توانست نسبت به پرداخت خسارت از بیمه به طور مستقیم اقدام کند و بر اساس قرارداد منعقد شده مبلغی را نیز به شرکای خود پرداخت کند.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار با اشاره به عدم صدور بیمه نامه به نام سرمایه گذار عنوان کرد: امسال صندوق بیمه در اقدامی عجیب صدور بیمه نامه مزارع پرورشی به نام سرمایه گذار را غیرقانونی اعلام کرده است.
وی افزود: به گفته صندوق بیمه از این پس بیمه نامه مزارع میگو فقط به نام مالک مزرعه صادر خواهد شد و صاحب محصول ارزش حقوقی برای صندوق بیمه ندارد.
وی گفت: اعمال این امر، تاثیر بسیار منفی در میزان مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی با مالکان مزارع میگو خواهد داشت.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهاردر پایان خاطرنشان ساخت: به منظور رفع این مشکل جلساتی با رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شده است که امیدواریم شاهد حل این عمل غیر منطقی صندوق بیمه با مداخله سازمان شیلات ایران باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار