۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

اتصال گمرک بندر چوئبده به سامانه الکترونیک امور گمرکی

ناظر گمرکات خوزستان گفت: گمرک بندر چوئبده با حضور ناظر گمرکات خوزستان به طور رسمی به سامانه الکترونیک امور گمرکی کشور متصل شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۷۰۲
اتصال گمرک بندر چوئبده به سامانه الکترونیک امور گمرکی
به گزارش خبرنگار مانا محمدرضا جعفری در آئین اتصال گمرک بندر چوئبده به سامانه الکترونیک امور گمرکی کشور گفت: با اجرای این طرح که 400 میلیون ریال هزینه دربرداشته، تمامی مراحل اظهارنامه کالا بطور کامل از طریق این سامانه انجام می شود.
وی افزود: با مجهز شدن به این سامانه و اتصال آن به شبکه اصلی و سراسری، ضمن تسهیل در امور از اتلاف وقت و صرف هزینه های فراوان، جلوگیری و سبب بالا رفتن سرعت انجام کار، صحت و سلامت کار و عدم مراجعه حضوری افراد به گمرک می شود.
جعفری بااشاره به راه اندازی این سامانه در گمرک چوئبده و اتصال آن به شبکه سراسری خاطر نشان کرد: تمامی امور مربوط به واردات و صادرات از این گمرک به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و موارد استعلام کالا نیز از طریق سایت پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه پیامکی گمرک صورت می گیرد.
وی جلوگیری از جعل پروانه های کاغذی را از مزایای این سامانه خواند و ابراز امیدواری کرد این سامانه تا پایان سال جاری در همه واحدهای گمرکی استان خوزستان راه اندازی شود.
بندر چوئبده نزدیکترین بندر کشور به کویت است و بیشترین حجم تجارت این بندر نیز با کشور حاشیه خلیج فارس انجام می شود.
بندر امام، خرمشهر، آبادان، ماهشهر و اهواز از مهمترین واحدهای گمرکی استان خوزستان هستند.
گمرکات خوزستان از لحاظ وزن کالاهای صادراتی در کشور رتبه اول و از نظر ارزش کالاهای صادراتی رتبه دوم را پس از گمرکات هرمزگان دارد.    
برچسب ها: گمرک آبادان
ارسال نظرات
آخرین اخبار