۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

افزایش 50 درصدی واردات کالا در بندر چابهار

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار گفت: میزان واردات کالا منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار در اردیبهشت ماه امسال به نسبت فروردین ماه سال جاری بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۶۲۴
افزایش 50 درصدی واردات کالا در بندر چابهار
به گزارش مانا حامدعلی مبارکی دراین باره گفت: مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و کالاهای تولیدی از جمله صادرات و واردات انجام شده دراردیبهشت ماه سال جاری بوده است که میزان واردات کالا در این ماه به نسبت فروردین ماه سال جاری بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: صادرات اقلام و محصولات تولیدی واحدهای مستقر در منطقه آزاد چابهار بیش از 400هزار دلار بوده که به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به واردات کالاهای تجاری عادی بند 'الف"عنوان کرد: واردات کالاهای تجاری عادی بند "الف" شامل کالاهایی که سود بازرگانی آنها صفر درصد بوده و سهمیه منطقه آزاد چابهار به حساب نمی آیند، رقمی افزون بر 60هزار دلار است.
مبارکی ادامه داد: واردات کالاهای تجاری به سرزمین اصلی مصوب هیات وزیران بیش از 35میلیون دلار و واردات کالا به محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 16 میلیون دلار بوده است.
شایان ذکر است منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در زمینی به گستره 14 هزار هکتار و در 9 پیکره تجاری، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک، روستای تیس و جنگلی در هفتم شهریور سال 1372 از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب و اوایل سال 1373 آغاز به کار کرد.
سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با ابزارهای جهانی و منطقه ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارایه خدمات عمومی شکل گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار