۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

صادرات با کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: صادرات و واردات محصولات کشاورزی و شیلاتی توسط کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار انجام می شود.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۶۰۶
صادرات با کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار به گزارش مانا سیاوش رضوانی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس و واردات محصولات شیلاتی از قبیل ماهی های صنعتی توسط کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار صورت می گیرد.
رضوانی افزود: بندر چابهار از فروردین ماه سال 94 با نصب 30دستگاه تجهیزات به صورت موقت فعالیت خود را آغازکرد و دردی ماه سال گذشته با افزایش آن به 144 دستگاه تجهیزات، ترمینال کانتینری و یخچالی رسمآ مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به امکان افزایش تعداد پستهای تجهیزاتی خاطر نشان کرد: در صورت استقبال سرمایه گذاران ایرانی و خارجی و ایجاد بازار مناسب می توان تعداد پستهای تجهیزاتی را افزایش داد.
سیاوش رضوانی درادامه عنوان کرد: تعداد کانتینرهای وارداتی از سال 94 تاکنون هزار و 448 TEU بوده که از این میزان 284 TEU مربوط به سه ماهه نخست امسال است.
وی با اشاره به مذاکره با تجار افغانی تصریح کرد: ما در حال مذاکره و رایزنی با تجار افغانی برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق بندر چابهار هستیم. امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد زیرا این اقدام تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش هزینه برای صاحبان کالا و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر را در پی خواهد داشت.
رضوانی در پایان افزود: در گذشته صاحبان کالا کانتینرهای یخچالی خود را در بنادر بوشهر و شهید رجایی تخلیه می کردند و از آنجا به صورت زمینی وارد منطقه می شدند که خوشبختانه نصب تجهیزات برای کانتینرهای یخچالی، سبب کوتاهی مسیر و کاهش هزینه برای صاحبان کالا شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار