روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

سرمایه گذاران بوشهری در راس خرید شناورهای صیادی

در میان سرمایه گذاران بخش خصوصی که نسبت به خرید شناورهای فانوس ماهیان اقدام کرده اند، بیشترین میزان سرمایه گذاران به استان بوشهر اختصاص دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۵۵۳۵
سرمایه گذاران بوشهری در راس خرید شناورهای صیادی
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت بنادر و ماهیگیری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه صید فانوس ماهیان هم اکنون به یکی از سه اولویت سازمان شیلات ایران تبدیل شده است، لذا اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت خرید شناور ویژه صید فانوس ماهیان در حال انجام است.
مختار آخوندی افزود: بر این اساس تاکنون شاهد حضور تعداد زیادی سرمایه گذار بخش خصوصی جهت اخذ تسهیلات بانکی برای خرید شناور بوده ایم.
وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون 35 فروند کشتی ویژه صید فانوس ماهیان در حال فعالیت است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این تعداد شناور به 70 فروند افزایش یابد.
وی اذعان داشت: تا پایان تیر ماه قرار است 14 فروند شناور دیگر وارد عرصه صید فانوس ماهیان در آبهای جنوبی کشور شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: همچنین شش فروند کشتی دیگر نیز تا پایان شهریور ماه به تعداد شناورهای صید فانوس ماهیان افزوده خواهد شد.
آخوندی گفت: بر اساس حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی پیش بینی می شود تا پایان سال 10 فروند شناور دیگر نیز افزوده خواهد شد تا در مجموع تعداد شناورهای صید فانوس ماهیان به 70 فروند برسد.
وی با اشاره به استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید شناورهای صید فانوس ماهیان گفت: این احتمال وجود دارد که تا پایان امسال تعداد شناورهای فعال صید فانوس ماهیان از 70 فروند نیز عبور کرده و به مرز 100 فروند برسد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت بنادر و ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: در میان سرمایه گذاران بخش خصوصی که نسبت به خرید شناورهای فانوس ماهیان اقدام کرده اند، بیشترین میزان سرمایه گذاران به استان بوشهر اختصاص دارد.
وی دلیل اصلی استقبال سرمایه گذاران بوشهری از خرید شناورهای صید فانوس ماهیان را تجربه زیادی بوشهری ها را در امر صید صنعتی عنوان کرد و گفت: صیادان بوشهری نسبت به سایر صیادان استان جنوبی از توجه بیشتری نسبت به صید صنعتی برخوردارند.
وی گفت: تقاضای بالای سرمایه گذاران بوشهر برای خرید شناورهای صید فانوس ماهیان در حالی است که صید این گونه ماهیان هم اکنون در آبهای عمان در منطقه جاسک استان هرمزگان متمرکز است.
آخوندی، دلیل این امر را تراکم بالای فانوس ماهیان در این منطقه دانست و اذعان داشت: صید فانوس ماهیان در اعماق بالاتر از 200 متر در آبهای جاسک انجام می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: علاوه بر سرمایه گذاران بوشهری، سرمایه گذاران سایر استان های جنوبی نیز نسبت به خرید شناورهای فانوس ماهیان اقدام کرده اند.
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود با افزایش شناورهای صید فانوس ماهیان، تا پایان سال با افزایش 80 درصدی صید این گونه ماهیان همراه باشیم به نوعی که 20 هزار تن فانوس ماهی صید شود.
وی گفت: این در حالی است که صید فانوس ماهیان طی سال گذشته پنج هزار و 700 تن بوده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت بنادر و ماهیگیری سازمان شیلات ایران، اظهار کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، ذخیر سالانه فانوس ماهیان در آبهای عمان دو میلیون و 300 هزار تن است.
آخوندی در ادامه گفته های خود بیان کرد: بر اساس اعلام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، می توان سالانه بین 200 تا 300 هزار تن از این گونه ماهیان را صید کرد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی سازمان شیلات ایران، در فاز نخست پروژه صید فانوس ماهیان قرار است تا سال 99 میزان صید فانوس ماهیان به 100 هزار تن در سال برسد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و طی سه فاز، میزان صید سالانه فانوس ماهیان به 300 هزار تن در سال خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار