۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

58میلیون بچه میگو دراستخرهای بوشهر ذخیره سازی شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با آغاز عملیات پرورش میگو دراستخرهای ساحلی استان بوشهر بیش از 58 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۵۴۳۰
58میلیون بچه میگو دراستخرهای بوشهر ذخیره سازی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهرعباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه هشت هزار و 500 جفت میگوی مولد عاری از بیماری در زمینه تولید بچه میگو فعالیت می‌کنند اظهار داشت: این مولدها تا پایان خرداد ماه و در 9 مرکز تکثیر میگوی استان بوشهر 800 میلیون قطعه بچه میگو تولید می‌کنند.
وی با اشاره به آغاز پرورش میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر افزود: پرورش میگو در استان بوشهر از 25 اردیبهشت در اراضی ساحلی این استان آغاز شده و تاکنون بیش از 58 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: امسال در سه هزار و 500 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر 800 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی می‌شود.
زنده بودی به خسارت بیماری لکه سفید در اراضی پرورشی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: بیشترین عامل شیوع بیماری لکه سفید میگو در مزرعه‌های پرورشی در سال گذشته به سبب آلودگی بچه میگوها بود بگونه‌ای که بیماری لکه سفید 250 میلیارد ریال خسارت به پرورش دهندگان میگو وارد کرد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: پرورش دهندگان میگو این استان سال گذشته هشت هزار و 500 تن میگو تولید کردند که پنج هزار و 500 تن کمتر از میزان پیش بینی شده بود
زنده‌بودی افزود: پیش بینی می‌شود امسال از سه هزار و 500 هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر 12 هزار تن میگو تولید شود.

 

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار