۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

جذب منابع جدید در حوزه ساخت کشتی

صندوق توسعه صنایع دریایی اعلام کرد: در سال 94 بالغ بر ۳۰۹ میلیاردریال تسهیلات تایید شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۳۶۴
جذب منابع جدید در حوزه ساخت کشتیبه گزارش مانا در سال ۱۳۹۴، تعداد ۵۹ درخواست تسهیلات به صندوق صنایع دریایی ارائه شده که این تعداد در سال ۱۳۹۳، ۳۰ مورد بوده است که حاکی از۱۰۰درصد رشد در تعداد درخواست ها است.
این درخواست ها به تفکیک ۳۴ مورد تعمیرات شناور، ده مورد ساخت شناور، ۹ مورد تجهیزات و زیر ساخت و ۶ مورد مشاور ساخت بوده است.
براین اساس ازاین تعداد تسهیلات بررسی شده درسال ۹۴،  ۲۸ فقره تسهیلات مورد تایید قرار گرفتند که ۲۰ مورد آن در خصوص تعمیرات شناور، چهارمورد ساخت شناور و چهارمورد تجهیزات و زیر ساخت بودند که در مقایسه با سال ۹۳، ۴۰۰ درصد افزایش نشان می دهد. مجموع ریالی این تسهیلات تایید شده بالغ بر۳۰۹ میلیارد ریال بوده است که این میزان در سال ۹۳ حدود ۷۴ میلیارد ریال بود .
همچنین درسال ۱۳۹۴ منابع جدیدی برای حوزه ساخت و تکمیل جذب شده است. از سوی دیگر در سال گذشته ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مصوب شده که در مقایسه با سال ۹۳ از رشد ۱۴۴ میلیارد ریالی برخوردار بوده است .
افزایش سرمایه و رشد پرونده تسهیلات ساخت، ارائه تسهیلات در حوزه تجهیزات و زیر ساخت، شروع طرح ساماندهی سازندگان تجهیزات دریایی و تکمیل زنجیره تامین، تصویب اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت های دانش بنیان و حمایت از نوآوری در صنایع دریایی، تصویب تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی و چاپ جلد دوم وسوم پروژه مطالعاتی توسعه صنعت کشتی سازی در۹ کشور منتخب را می توان از دیگرفعالیت های صندوق توسعه دریایی در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار