۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
درنزدیکی بندر عسلویه

شناور باری به همراه 6 خدمه مفقود شد

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر از مفقود شدن لنج باری در شرق خلیج فارس و در نزدیکی بندر عسلویه خبرداد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۳۵۵
شناور باری به همراه 6 خدمه مفقود شد
به گزارش مانا سیاوش ارجمند زاده ضمن اشاره به تلاش اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: خبری ازشناور باری یا سرنشینان آن به دست نیامده است و عملیات گشت‌زنی دریایی نیز از طریق شناورهای ناجی و هلی‌کوپتر انجام شده است. 
وی در این باره افزود: این شناور کوچک باری با 6 خدمه از دبی به بندر ریگ در حال حرکت بوده که در شرق خلیج فارس و نزدیک بنادر کیش و عسلویه دچار سانحه می‌شود و علت سانحه نیز شرایط نامناسب جوی بوده است.
وی با بیان اینکه این شناور پیش از حرکت به سمت بندر ریگ، یک بار هم در بندر لاوان برای تعمیرات توقف داشته است، تأکید کرد: متأسفانه سرنشینان لنج مفقودشده ورود و خروج خود را به مسئولان بندر لاوان اطلاع نداده بودند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به قطع شدن ارتباطات رادیویی این شناور با برج‌های مراقبت بنادر خلیج فارس تصریح کرد: ما در اداره کل بنادر استان بوشهر درخواست کمکی از سوی این شناور نداشته ایم و اگر درخواست کمکی هم بوده، احتمالا از سوی برج‌های مراقبت بنادر هرمزگان دریافت شده است. 
وی در خصوص انتشار شایعه یافته شدن این لنج باری در نزدیکی سواحل بحرین ، خاطرنشان کرد: مسئولان بنادر بحرین هر گونه اتفاقی در حوزه دریانوردی میان دو کشور را بلافاصله به اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر اطلاع‌رسانی می کنند، بنابراین اگر این شناور باری کوچک در اطراف سواحل بحرین یافته شده باشد، از سوی مسئولان بنادراین کشور خبر داده می‌شد. 
لازم به ذکر است که پس از استعلام اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر از مرکز mrcc بحرین  این مرکز عنوان کرد: هیچگونه درخواست کمکی از سوی شناور ایرانی وجود نداشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار