۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

افزایش همکاری ایران و سنگاپور در حمل و نقل دریایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در بازدید ازبندر بزرگ سنگاپور گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران دو شرکت مهم حمل و نقل دریایی کشورمان در حال حاضر همکاری مناسبی با بندر سنگاپور دارند که این همکاری ها در شرایط جدید باید بیش از پیش افزایش یابد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۵۲۲۷
افزایش همکاری ایران و سنگاپور در حمل و نقل دریایی
به گزارش مانا ، علی ربیعی که به همراه هیئتی از مدیران ارشد بازرگانی کشورمان به سنگاپور سفر کرده است، امروز از سازمان بنادر این کشور و مجموعه بزرگ بندری سنگاپور بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت این بندر قرار گرفت.
وی که به دعوت رئیس بندر سنگاپور که جزو سه بندر بزرگ دنیا است از این منطقه بازدید کرد، گفت: شرایط جدید بین المللی اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری در طرح های عمرانی ایران به وجود آورده است.
ربیعی توسعه بنادر، هتل ها و زیرساخت ها را از جمله محورهایی دانست که می تواند جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی داشته باشد و ایران آمادگی دارد از این شرکت ها استقبال کند.
وی به شرایط مناسب پیش آمده پس از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: این فرصت مغتنمی برای شرکت های بین المللی و بندر سنگاپور به منظور سرمایه گذاری در بنادر ایران است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران دو شرکت مهم حمل و نقل دریایی کشورمان در حال حاضر همکاری مناسبی با بندر سنگاپور دارند که این همکاری ها در شرایط جدید باید بیش از پیش افزایش یابد.
رئیس مجموعه بندری سنگاپور نیز در این دیدار آمادگی این مجموعه را برای توسعه همکاری های دوجانبه با دو شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی ایران و سرمایه گذاری در زمینه توسعه فعالیت های دریایی و بندری و انتقال دانش فنی به کشورمان اعلام کرد.
بندر سنگاپور مشتمل برهفت پایانه کانتینربر با ظرفیت 40 میلیون کانتیتر است که از ساحل جنوبی تا غرب بندر سنگاپور امتداد یافته است.
صنعت دریایی در حال حاضر حدود هفت درصد تولید ناخالص داخلی سنگاپور را شامل می شود.
آمار رسمی نشان می دهد روزانه حدود 60 کشتی بزرگ در بندر سنگاپور پهلو می گیرند و به طور متوسط روزانه 91 هزار کانتینر از این بندر جابجا می شود.
یک ‌چهارم از کانتینرهای حمل شده در جهان زیرپوشش بندر سنگاپور قرار دارند.
این بندر همچنین بزرگترین بندر پالایشگاهی جهان است و حدود نیمی از نفت جهان در این بندر پالایش می‌ شود.
بندر سنگاپور درحال حاضر با 600 بندر در 123 کشور در ارتباط است و شلوغ ترین بندر جهان در زمینه حجم کل مواد حمل ‌شده است. 
برچسب ها: سنگاپور
ارسال نظرات
آخرین اخبار