۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

تداوم تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان

در حالی که اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به تازگی تردد خودروهای مناطق آزاد خارج از محدوده را خلاف قانون دانسته است، سرپرست استانداری خوزستان از تداوم طرح تردد خودروهای پلاک اروند در سطح کل استان خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۵۱۸۲
تداوم تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان
فرج الله خبیر در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: استانداری خوزستان هیچ طرحی برای توقف تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان که در مهرماه 1393 از سوی عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان اجرایی شده در دست ندارد.
وی در پاسخ به برخی نگرانی های مردم در جلوگیری از تردد خودروهای پلاک اروند، به مردم اطمینان داد همچنان می توانند بدون دغدغه با این خودروها در کل استان خوزستان سفر کنند.
خبیر با قانونی خواندن تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند گفت: هنوز هیچ تغییری در این خصوص پیش نیامده است.
با رفتن مقتدایی از استانداری خوزستان این مسئله در اذهان عمومی مردم مطرح شده که از این پس تردد خودروهای پلاک اروند متوقف خواهد شد.
مسئولان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفته اند: موضوع ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند پس از رفتن مقتدایی از استانداری مطرح نیست هرچند در این ارتباط مردم نگرانی هایی دارند که بعضا" به رسانه ها و شبکه های مجاز نیز کشیده شده است.
مقتدایی در مهرماه 1393 به رغم مخالفت بسیاری از مسئولان کشوری از جمله وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری طرح تردد خودروهای پلاک اروند در محدوده استان خوزستان را آزاد اعلام کرد و متعاقب آن قیمت انواع خودروهای پلاک اروند افزایش چشمگیری یافت.
براساس آمار منطقه آزاد اروند تاکنون حدود85 هزار دستگاه خارجی پلاک اروند با اساس تعرفه منطقه آزاد اروند از طریق بندر خرمشهر ترخیص و شماره گذاری شده است.
با وجود برخی تردیدها از تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان ، ترخیص این خودروها به صورت عادی همچنان ادامه دارد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار