۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

فاز دو بندر شهیدبهشتی ۲۵ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان گفت : ساخت اسکله آماده سازی محوطه بارانداز وخرید تجهیزات برای فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار از جمله اقداماتی است که نیاز به سرمایه گذار دارد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۵۱۱۴
فاز دو بندر شهیدبهشتی ۲۵ درصد پیشرفت دارد
 به گزارش مانا سیاوش رضوانی درباره نحوه سرمایه گذاری در فاز دو بندر شهید بهشتی گفت: در چند روز اخیر هیئت هایی از افغانستان و چین از پروژه توسعه بندر شهید بهشتی در بندر چابهار بازدید کردند و پیشنهاداتی مبنی بر سرمایه گذاری در ساخت اسکله، خرید تجهیزات و آماده سازی محوطه هایی برای بارانداز در فاز دو بندر شهید بهشتی داده شد.
وی افزود: علاوه بر فرایند توسعه فاز یک بندر شهید بهشتی، ساخت و توسعه فاز دو آغاز شده و در حال حاضر با لایروبی فاز دو این پروژه ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.
مدیرکل بنادر استان سیستان وبلوچستان با اشاره به اقداماتی که در پروژه فاز دو بندر شهید بهشتی نیاز است، گفت : ساخت اسکله ، آماده سازی محوطه بارانداز وخرید تجهیزات برای فاز دو بندر شهید بهشتی از جمله اقداماتی است که نیاز به سرمایه گذار دارد.
رضوانی در این باره تاکید کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه فاز یک بندر شهید بهشتی مشکلات زیادی بر طرف خواهد شد و می توان از پتانسیل های فاز یک بهره مند شد.
وی ادامه داد: ما به کشورهایی که برای بازدید به فاز دو بندر شهید بهشتی مراجعه می کنند پیشنهادهایی را برای  سرمایه گذاری  ارائه می دهیم.
مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه فاز یک بندر شهید بهشتی بیشترین هزینه را تا به امروز داشته است گفت: توسعه فاز دو بندر شهید بهشتی ۵۰ درصد هزینه های فاز یک را خواهد داشت و سرمایه گذاری در پروژه های بعدی برعهده بخش خصوصی خواهد بود.
رضوانی با اعلام اینکه بندر شهید بهشتی دارای پنج فاز برای بهره برداری خواهد بود تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد این فاز ها ساخته می شود و عملا ساخت این پروژه ها مرتبط با بازار سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: در دستور کار آمده است که فاز دو صرفا برای افزایش تعداد کانتینر است و سرمایه گذاری فقط در این زمینه باید انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار