۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

انتقاد صیادان کنارکی از فعالیت کشتی‎های ترال

معاون فرماندار کنارک گفت: باز هم شاهد صدور مجوزهای پی درپی برای کشتی‎های ترال هستیم و این وضع موجبات نگرانی صیادان بومی را فراهم کرده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۵۱۱۳
انتقاد صیادان کنارکی از فعالیت کشتی‎های ترال
به گزارش مانا از کنارک، نعمت الله نجاری در جلسه بررسی مشکلات صیادان در محل فرمانداری کنارک که با موضوع برخورد با صید مخرب کشتی‌های ترال برگزار شد افزود: در محدوده سواحل استان سیستان و بلوچستان تعداد 16 کشتی ترال با مجوز شیلات ایران در طول سال به مدت سه ماه در آبهای 8 مایلی استان فعالیت می‎کنند.
وی از صیادان خواست در شناسایی کشتی‎های متخلف ترال که در فاصله کمتر از 8 مایل اقدام به صید می‌کنند با شیلات همکاری کنند تا برخورد لازم به عمل آید.
نجاری خاطرنشان کرد: صید بی‌رویه ترال منابع دریایی و تخریب بستر دریا و باعث برهم زدن اکوسیستم دریایی می‎شود.
معاون فرماندار گفت: نظارت دقیق شیلات بر نحوه صید کشتی‎های ترال طبق قانون و درمحدوده های مشخص شده باعث شود تا در حوزه ماهی گیری سنتی صیادان بومی وارد نشوند و زیستگاه ماهیان دچار مخاطره نشود.
وی اظهار کرد: در همین راستا پیگیری‌های جدی در دستور کار قرار دارد تا همان طور که تعداد کشتی‌های ترال از 60 فروند به 16 فروند کاهش پیدا کرده این تعداد نیز کمتر شوند و حراست از ثروت ملی یعنی منابع آبزیان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در ابتدای این جلسه نماینده صیادان به بیان مشکلات به وجود آمده بر اثر صید کشتی‎های ترال در محدوده ساحلی پرداخت و خواستار برخورد جدی با کشتی‎های متخلف که در خارج از محدوده مجوز (8مایلی) فعالیت دارند شد زیرا با این روش تمامی ذخایر دریا در آبهای ساحلی از بین خواهد رفت و تمام صیادان محلی بیکار خواهند شد.
برچسب ها: صیاد کنارک
ارسال نظرات
آخرین اخبار