روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
هفت ژوئن؛

انجام ترانزیت آزمایشی حمل فلّۀ خشک در کانال پاناما

یک فروند شناور حمل فلّۀ خشک به نام Baroque، ترانزیت آزمایشی خود را برای گذر از آبگیر منتهی به اقیانوس اطلس در هفتمین روز ماه ژوئن 2016 میلادی آغاز می کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۵۰۲۶
انجام ترانزیت آزمایشی حمل فلّۀ خشک در کانال پانامابه گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر مرکز آموزش کانال پاناما، Peter Pusztai، از ترانزیت روزانۀ یک فروند شناور حمل فلّۀ خشک با پرچم مالتا که به طور آزمایشی و برای آماده سازی در روز افتتاحیه (26 ژوئن) در کانال توسعه یافتۀ پاناما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، خبر داد.
وی گفت: «این شناور برای عبور از آبگیرهای بالابر منتهی به اقیانوس اطلس به نام Agua Clara به کارگرفته خواهد شد».
وی در ادامه افزود: «افزون بر آزمایش آبگیرهای بالابر جدید در کانال، ترانزیت های این شناور، کاپیتان های کرجی ها و افسران عرشه را قادر می سازد تا با عملیات عبور و مرور از کانال جدید آشنا شوند».
بر اساس اطلاعات نرم افزار S&P Global Platts، این شناور هند را در دومین روز ماه می ترک کرده و انتظار می رود در تاریخ 16 می به منطقۀ Durban در آفریقای جنوبی و در نهایت در تاریخ هفت ژوئن به کانال برسد.
ناگفته نماند این شناور در سال 2011 میلادی ساخته شده است و ظرفیتی معادل 114 هزار و 248 DWT دارد. همچنین، طول و عرض آن به ترتیب 255 و43 متر است.
توسعۀ عرض کانال پانامای 80 کیلومتری همچنان در دست اجراست و با افتتاح آبگیرهای بالابر جدید در تاریخ 26 ژوئن 2016 میلادی رفت و آمد شناورهایی با طول و عرض بیشتر و آبخور بزرگتر را فراهم می کند.
برچسب ها: پاناما
ارسال نظرات
آخرین اخبار