۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

تکرار ماجرای مرگ ماهیان در ساحل بندرعباس

اخبار محلی منتشر شده حاکی از مرگ و میر تعداد زیادی از ماهیان در ساحل بندرعباس است، در حالی که این اتفاق بارها و بارها تکرار شده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۴۹۲۵
تکرار ماجرای مرگ ماهیان در ساحل بندرعباسبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، از اواخر هفته گذشته اخبار و تصاویری مبنی بر مرگ دسته جمعی تعداد زیادی از ماهیان در ساحل بندرعباس منتشر و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون این موضوع مطرح شده است.
در این مطالب، محل بالا آمدن این ماهیان کوچک جثه، ساحل خواجه‌عطا و سورو اعلام شده است.
هرچند این اتفاق رخ داده تازگی ندارد، اما معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیرامون این مسئله طی گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده است: تلفات ماهیان در ساحل بندرعباس بر اثر آلودگی گلوله‌های نفتی که در این ساحل رویت شده، رخ نداده است.
وی با اشاره به اینکه دلیل مرگ ماهیان در ساحل بندرعباس در دست بررسی است، افزود: آلودگی نفتی در زمان اولیه و همان موقع که به دریا ریخته می شود چنانچه با ماهی برخود کند موجب تلفات خواهد شد.
عسگری در خصوص منشاء گلوله‌های نفتی و آلودگی ساحل بندرعباس، گفت: نوع فراورده گلوله‌های نفتی ساحل بندرعباس در دست بررسی است و این پدیده می تواند ناشی از خروج آب توازن کشتی ها یا نشت مواد نفتی از نفتکش ها یا هر دلیل دیگر داشته باشد که این امر نیز در حال بررسی است.
وی به تصویر منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دو تصویری که تلفات زیاد ماهی در شب را نشان می دهند مربوط به ساحل بندرعباس نیستند و مشخص نیست که این تصاویر به چه ساحل و چه زمانی اختصاص دارد.
رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان نیز در این ارتباط اظهار کرد: دلیل تلفات ماهیان و آلودگی نفتی ساحل بندرعباس در حال بررسی است.
محمد صدیق مرتضوی افزود: نمونه برداریها صورت گرفته و در حال بررسی علل این پدیده هستیم و در پایان نتیجه را ارایه خواهیم کرد.
برچسب ها: مرگ ماهی بندر عباس
ارسال نظرات
آخرین اخبار